Тест-драйв електричного Opel Mokka-e. В пошуках правди

Швидкі посилання

Opel Mokka відомий водіям з 2012 року, але у 2021 році автомобіль повністю змінився, отримавши не тільки яскраву зовнішність, але й версію з літерою «е». Звичайно, йдеться про електричний Opel Mokka-e, який офіційно продаватиметься в Україні та який ми вже мали змогу протестувати й з’ясувати, скільки він проїде на одному заряді в реальних умовах.

Щоб не відхилятися від головного напрямку випробування, не будемо тут розгортати дискусію про дизайн і вдаватися до дрібного опису інтер’єру. Просто знайте, що Mokka-e має гарний вигляд як зовні, так і всередині, у нього непогані матеріали оздоблення та сучасна комплектація. Місця в салоні не надто багато, особливо для колін пасажирів другого ряду, але сидіння комфортні.

Важлива особливість саме електричної версії Mokka – об’єм багажника. Він становить 310-1060 літрів проти 350-1105 у варіанту з ДВЗ. Різниця не критична по цифрах, але фактично це мінус одна валіза. Багажник маленький, будьмо відвертими, та ще й кнопка його відкривання розташована дуже низько, майже на бампері, що гарантує вам брудні руки.

На щастя, вантажний відсік має правильну форму та подвійну підлогу, що трохи виправляє ситуацію, тому при вмілому підході можна розмістити більше багажу, ніж здавалося на перший погляд.

Три в одному

Opel Mokka-e дає можливість міняти свій характер за допомогою режимів Eco, Normal та Sport. У першому ми маємо шанс заощадити споживання енергії, але натомість треба врахувати зниження потужності до 82 к.с. Автомобіль рухається плавно, але без ефектної динаміки. Коли ми вибираємо Normal, в нашому розпорядженні вже 109 «конячок», і цей режим є оптимальним, оскільки автомобіль виходить задовільно динамічним, при цьому двигун не споживає зайвої електроенергії. Однак, якщо ви бажаєте виняткової динаміки, маєте змогу скористатися режимом Sport, в якому доступна повна потужність, тобто 136 к.с. Продавіть педаль «газу» до підлоги й через 9 секунд побачите на спідометрі швидкість у 100 км/год.

На борту Mokka-e встановлений акумулятор корисною ємністю 46 кВт-год (брутто – 50 кВт-год). За словами виробника, після його повної зарядки, в залежності від стилю водіння та дорожньої ситуації, автомобіль може подолати 318-324 км (за циклом WLTP). Але ми зі свого досвіду вже добре знаємо, що вірити паспортним цифрам не варто. Треба все перевіряти в реальних умовах.

У місті наш тестовий Opel Mokka-e споживав від 16 до 17,5 кВт-год в режимі Normal, а це означає, що з зарядженим на 100% акумулятором він зможе подолати до 290 км. Щонайменше 300 км Mokka-e має проїхати в режимі Eco і це вже непогано корелюється з цифрами WLTP. А ось їзда по автомагістралі зі швидкістю 110-130 км/год означає споживання енергії на рівні 32 кВт-год, тобто далеко без обов’язкових зупинок втекти з міста не вдасться. Якщо ж їхати по трасі зі швидкістю не більше 90 км/год, Opel Mokka-e споживатиме 20-21 кВт-год. Це вже краще, але все одно проблему подорожей країною не вирішує. Максимум через 220-230 кілометрів доведеться шукати розетку. Не побутову, звичайно, бо від неї ви будете заряджати свій Mokka-e більше ніж добу. Якщо ж знайдете зарядну станцію потужністю 100 кВт, зможете поїхати від неї з відновленою до 80% батареєю вже через 30 хвилин. Але в Україні вам навряд чи так пощастить.

Наостанок варто відзначити, що Opel Mokka-e має помірно комфортну підвіску і непогану керованість завдяки низькому центру тяжіння. Ним приємно кермувати, можна навіть зухвало проходити повороти.

Висновок

Реальний запас ходу Opel Mokka-e очікувано виявися меншим, ніж обіцяв виробник, але його достатньо для щоденної їзди містом, якщо ви 100-відсотково маєте де майже щоденно заряджати свій електромобіль. На далекі відстані все ще краще відправлятися в автомобілі з ДВЗ. Це не тільки швидше, але й дешевше. Найдорожчий бензиновий Mokka коштує 793 300 грн. За електричний доведеться віддати 952 800 грн. На цю різницю в 159 тисяч гривень ви зможете заправлятися бензином щонайменше 50 000 кілометрів. Електрична енергія, нагадаємо, теж не безплатна. Далі – рахуйте самостійно.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити. А ще ми є у TikTok.