Hyundai Ioniq 5 – один з найцікавіших електромобілів у світі, який може переконати скептиків у життєздатності «зеленого» транспорту. Отже, ми готові поділитися враженнями від перших поїздок на двомоторній версії Ioniq 5 з повним приводом і 306 к.с. потужності.
Технічною базою автомобіля є платформа E-GMP (Electric-Global Modular Platform), призначена для електромобілів. Її відмінною рисою є акумуляторна система на 800 вольтів, яка забезпечує надзвичайно швидку зарядку. Варто відзначити, що аналогічними здібностями зараз можуть похвалитися лише електричні моделі преміальних брендів, як то Porsche Taycan та Audi e-tron GT.
Але почати треба все ж з того, що виглядає Hyundai Ioniq 5 як справжній концепт-кар, який тихесенько втік з подіуму на конвеєр. Він вражає на світлинах, але живцем вбиває наповал. Погляньте лишень на його оптику – це ж просто «вау»! Ці пікселі, ці форми, грані, лінії… Коротше, аплодуємо дизайнерам стоячи.
Але вражає Ioniq 5 не тільки дизайном, але й грамотною організацією інтер’єра. Водій та пасажир вільно та зручно сидять на зручних сидіннях. Велика площа скління, зсувна центральна консоль і рівна підлога створюють враження нескінченного простору.
Пасажири другого ряду сидінь також не відчувають обмежень. Навпаки, кросовера подібного розміру з двигунами внутрішнього згоряння, такі як Audi Q5, мають меншу задню частину салону. І лише висота салону Ioniq 5 здається меншою, чим могла б бути. Це все через батареї, заховані під підлогою.
Погнали!
Акумулятор ємністю 72,6 кВт-год – більший із двох, запропонованих для моделі – встановлений в тестовий Ioniq 5. Цей варіант з повним приводом, двома двигунами загальною потужністю 306 к.с. і акумулятором вагою 453 кг має максимальний запас ходу 462 км відповідно до WLTP (з 20-дюймовими колесами – 432 км).
Що ж, негайно використовуємо максимальну потужність Ioniq 5: як тільки світлофор вмикає зелений, злітаємо на повній швидкості – понад двотонний автомобіль рушає вперед і блискавично швидко досягає 50, 100, 130 км/год. Імовірно, навіть слабкіша версія з 235 к.с. потужності забезпечує не менш дивовижні відчуття під час прискорення.
Досить проїхати лише кілька кілометрів, і ви звикнете до переважно інтуїтивно зрозумілої роботи Ioniq 5. Рекуперацію енергії можна регулювати безпосередньо на кермі – на вибір є чотири рівні. Крім того, є режим i-Pedal, в якому зменшення тиску на педаль акселератора дозволяє знизити швидкість аж до повної зупинки. У цьому режимі достатньо однієї педалі для керування автомобілем. Дуже схоже на e-Pedal в актуальному Nissan Leaf.
Звичайні зовнішні дзеркала мають додаткові камери, які при увімкненому поворотнику виводять зображення з розширеним кутом зору на дисплей в салоні. Це дуже корисна функція, яка підвищує безпеку, наприклад, при повороті на перехресті з пішохідним переходом.
Під час руху по автостраді можна помітити, що зі швидкості 140 км/год прискорення не таке впевнене. А після досягнення 185 км/год прискорення взагалі припиняється. Ця швидкість для Ioniq 5 занадто велика та аж ніяк не сприяє збереженню запасу ходу. Крім того, підвіска не має певної жорсткості для їзди на високій швидкості. Вона змушує водія дещо сумніватися й у швидкісних поворотах. Комфорт, але не спорт грає тут головну роль.
Висновок
Оригінальний стиль, передові технічні рішення з функцією швидкої зарядки та потужний електричний привід у поєднанні з комфортом і сенсаційною місткістю салону просто зобов’язані забезпечити Hyundai Ioniq 5 той успіх, на який цей автомобіль заслуговує. Навіть якщо за кермом він не обіцяє дарувати якісь особливі емоції, а погляд у прайс-лист може взагалі увігнати в глибоку депресію. Коштує цей дивовижний автомобіль від 1 348 600 грн. А щоб отримати від нього дійсно все, включаючи сонячну батарею на даху, готуйте щонайменше 1,7 мільйона гривень. Ой, лишенько!