Hyundai Tucson, який торік з’явився на ринку в четвертій генерації, технічно відокремлений від усіх своїх попередників. Серед багатьох нововведень – поява гібридної версії потужністю 230 к.с., з 6-ступеневим «автоматом» і повним приводом. Саме її ми й мали змогу випробувати.
Досі цей компактний кросовер з Кореї був перш за все дуже раціональним автомобілем. Він мав привабливий, але стриманий зовнішній вигляд, використовував перевірені технології, вирізнявся практичним інтер’єром. Нове покоління – повна протилежність: сміливий дизайн майже кожного елементу, особливо решітки радіатора, гострі лінії та кути, багато агресії. При першому погляді на цей автомобіль важко не вимовити слово «вау!».
У порівнянні з попередником «четвертий» Tucson став на 20 мм довшим, на 15 мм ширшим і на 5 мм вищим, тобто його розміри становлять 4500/1865/1650 мм відповідно. Довжина колісної бази становить 2680 мм, що на 10 мм більше, ніж у попередника, і це завжди важливо с точки зору організації простору в салоні.
Там, до речі, теж не доведеться скаржитися на нудьгу, адже інтер’єр має не менш сміливий стиль. Кермо з чотирма горизонтальними спицями, цифрова панель приладів, 10,25-дюймовий екран мультимедійної системи, безліч сенсорних та глянцевих панелей – все це свідчить про надзвичайну сучасність інтер’єру нового Tucson. Але варто пам’ятати, що сучасність не завжди означає функціональність та практичність. Наприклад, засилля глянцевих панелей через рік-другий перетворить салон в неохайний, подряпаний та замацаний. Врятуються лише ті, хто майже кожного дня здуватиме зі своєї машини пилинки або заклеїть увесь глянець в салоні плівкою.
Проте, нам дуже сподобалася зразкова робота мультимедійної системи, зображення з камер, що показують «сліпі зони» на панелі приладів при увімкненні поворотників, клімат-контроль з трьома зонами та режими їзди по бездоріжжю. Останній елемент не робить Hyundai Tucson позашляховиком (блокувань тут немає, а кліренс становить лише 17 см), але він дає більше можливостей під час їзди поза асфальтом, ніж у варіанті з переднім приводом.
Ще один аспект, який не дає приводу для критики – посадка та висадка, особливо на заднє сидіння, виявилися дуже простими та комфортними. Крім того, у нового Tucson є перевага в місткості – простору достатньо в обох рядах, як перед колінами, так і над головою.
Місця для багажу стало більше, ніж було раніше, однак тут є певна залежність від обраної версії. У випадку з бензиновим двигуном – 620-1799 л, з дизельним – від 598 до 1777 літрів, а випробуваний нами гібрид має 616-1795 л об’єму.
Покатаймося?
До України поки не доїхав плагін-гібрид на 265 «конячок», але і класичний з сумарними 230 к.с. потужності та 350 Нм крутного моменту гарантує задоволення від водіння. Воно посилюється ідеальною взаємодією двигунів – пасажири майже не відчувають моменту, коли двигун внутрішнього згоряння приймає естафету від електричного, який завжди запускається першим.
На міських вулицях можна розраховувати на низьку витрату пального (5,8-6,8 л/100 км). Поза містом, коли дозволяють умови (постійна, але не надто висока швидкість), бензиновий двигун може вимикатися, тому витрата пального теж не має лякати – від 7,5 до 8 літрів на 100 кілометрів. І, що важливо, коли треба піти на випередження інших транспортних засобів, тобто використати всю потужність обох двигунів, 6-ступеневий «автомат» миттєво знижує передачі. Коробка взагалі працює дуже м’яко та майже непомітно.
Чого нам не вистачало в гібридному Tucson, так це адекватного регулювання рекуперації гальмування. Зате можна похвалити дуже непогану шумоізоляцію салону та керованість автомобіля. Кермо має непоганий зворотний зв’язок та помірну чутливість, і це чудово гармонує з комфортною та передбачуваною роботою підвіски (важливо – у тестовому автомобілі встановлені адаптивні амортизатори), а також з ефективною гальмівною системою, яка працює дуже рівномірно. Тобто і водії зі спокійним настроєм, і ті, хто любить швидко входити у повороти, будуть задоволені.
Висновок
Hyundai Tucson впевнено перевершив свого попередника – він просторіший, сучасніший і краще їздить, особливо в гібридній версії. Єдина її вада – висока ціна. Якщо базовий Tucson з бензиновим двигуном на момент публікації статті можна купити за 705 000 грн, то найдешевший гібрид (з переднім приводом) коштує вже мільйон, а повноприводний – ще на 120 тисяч дорожче. Топовий потягне на 1 240 000 грн, а то й більше, якщо докупити опції. Але тоді це буде дуже гарно оснащений автомобіль. Важливо тут, що є великий вибір двигунів та комплектацій, тому кожен зможе обрати собі такий Tucson, який йому по кишені.