Маленький кросовер Jeep Avenger – зовсім не те, чого ви могли б очікувати від автомобіля славетної американської марки. Так, він вже встиг здобути декілька нагород у Європі, але, попри наявність вагомих переваг, здебільшого досвід користування ним залишає не зовсім позитивні враження.
Як виглядає
За що точно не можна сварити Avenger, то це його зовнішність. Компактний, симпатичний, яскравий – майже ідеальний субкомпактний кросовер для вузьких європейських вулиць, для яких він, власне, і створювався. В Україні це теж певна перевага, якщо ви мешкаєте у багатоповерхівках, щільно запаркованих по колу.
Перші декілька тижнів власник Avenger може розважати своїх друзів та знайомих пошуком прихованих «пасхалок» і розповідями про те, що попри компактні розміри тут є непоганий дорожній просвіт (заявлено 197 мм, але в реальності менше), хоч і немає повного приводу навіть як опції. Втім, далі починається буденність, яка до зовнішності не має жодного стосунку.
Що всередині
Дизайн інтер’єру доволі сучасний. Помітно, що творці Avenger багато міркували над корисним використанням простору, але матеріали оздоблення скрізь жорсткі, що створює невідворотне відчуття бюджетності. А десь пластик взагалі погано оброблений, має гострі кути аж до можливості подряпатися. Наприклад, над полицею, яка простягнулася вздовж передньої панелі.
Місця в салоні мало навіть для передніх пасажирів, якщо йдеться про висоту салону. На другому ряді затісно у всіх напрямках. Навіть за водієм зростом 165 см сидіти вже не зовсім зручно. Чи варто казати, що й багажник в Avenger не надто великий – максимум 380 літрів, що менше ніж у багатьох компактних хетчбеків.
Серед приємних речей – два якісних екрани панелі приладів та мультимедійної системи. До них питань взагалі немає. Все зрозуміло, працює більш-менш швидко, є підтримка бездротових протоколів Apple CarPlay та Android Auto. Але мені особисто не сподобалася якість аудіосистеми, а звуковий супровід поворотників, схожий на репетицію барабанщика-початківця, взагалі збивав з пантелику, а іноді й дратував.
Як їде
Jeep Avenger може бути повністю електричним, але це окрема історія. Я тестував гібридний варіант на базі 1,2-літрової бензинової «турботрійки» (100 к.с, 205 Нм), якій акомпанує 15,6-кіловатний електромотор та 6-ступеневий «робот». Не в останню чергу завдяки гібридній частині інженерам вдалося досягти непоганих показників витрати пального – 5,5-6,0 л/100 км у міському циклі, але в цілому робота силової установки далека від зразкової.
Я зараз не кажу про динаміку. Вона тут навіть попри 11 секунд розгону з місця до «сотні» відчувається достатньою для міських умов. Куди більше мене бентежило тремтіння трициліндрового двигуна, його надто помітний запуск після електричного режиму та нервовість преселективного «робота». В результаті не вдається досягти необхідності плавності пересування на малих швидкостях.
Та й підвіска, якщо чесно, жорсткувата. Позаду в Avenger встановлена балка, що чітко відчувається. На поганому асфальті занадто багато поштовхів та зайвих звуків транслюється в салон. Втім, на рівній дорозі автомобіль поводиться стабільно, що теж важливо відзначити.
Про бездоріжжя нічого казати не буду, адже маленький передньопривідний кросовер, хай там яка в нього назва, випробовувати брудом чи піском я не наважився.
Висновок
Ціна в межах 25-28 тисяч доларів за гібридний Jeep Avenger виглядає привабливо, якщо ми говоримо про славетну марку, але не тіште себе ілюзіями – це суто асфальтовий міський «паркетник», який має дуже обмежений простір в салоні та прості матеріали оздоблення, натомість непогано оснащений. з гарною зовнішністю та помірною витратою пального. Якщо перша частина попереднього речення вас не засмучує, а друга, навпаки, має пріоритет – що ж, тоді Avenger має вам сподобатися.