Перезапуск Jeep в Україні – дуже крута подія. Якщо ви не знаєте, цей американський бренд змінив імпортера й тепер у нашій країні їм опікується, як і має бути, представництво Stellantis. А це означає, що для нас з вами відкривається можливість знайомства з автомобілями Jeep через редакційні тест-драйви, чого вже багато років не було. Розпочнемо з моделі Compass. Вона дуже популярна в Україні завдяки «биткам зі США», але перед нами офіційний автомобіль, і у мене до нього дуже багато питань.
Як виглядає
До зовнішності, до речі, питань немає. Можливо це єдине, що не викликає суперечок – відносно брутально, відносно сучасно, цілком в стилістиці Jeep. Хоча, звичайно, на тлі кросоверів останніх років з їх ледь не концептуальною сміливістю дизайну, Compass має трохи блідий вигляд, хоч і більш «довготривалий», якщо можна так сказати. Мається на увазі, що і через 10-15 років він сприйматиметься нормально, тоді як деякі інші автомобілі до того часу «згаснуть».
Враховуйте також, що перед нами автомобіль, який дебютував у 2016 році, тобто вісім років тому. Це багато. Нове, третє покоління Jeep Compass, а воно не за горами, матиме зовсім інші дизайнерські риси.
Що всередині
Для мене особисто інтер’єр Jeep Compass став новим досвідом, адже до цього я колись давно їздив тільки на Wrangler. Отже, з’ясувалося, що тут доволі специфічна висока посадка, до якої треба звикнути, хоча самі по собі крісла зручні, діапазону регулювань вистачає, та й оглядовість з місця водія дуже непогана. Місця вдосталь що у першому, що у другому ряді. Задні двері відкриваються широко.
Перед очима водія – великий екран мультимедійної системи та цифрова панель приладів. Підтримка бездротового з’єднання Apple CarPlay та Android Auto, бездротова зарядка. Через те що автомобіль не молодий, в ньому збереглося багато фізичних кнопок. Для мене особисто це зручно.
Начебто все в салоні Jeep Compass супер, але є й до чого доколупатися. Наприклад, до великої кількості жорстких пластиків, хоча передня панель та карти дверей частково оздоблені шкірою. Бездротова зарядка заслабка для використання Apple CarPlay та Android Auto, тобто вона не встигає підтримувати рівень заряду. Та й сама мультимедійна система складна для розуміння при першому досвіді користування – треба розбиратися та налаштовувати її під власні уподобання (вона це дозволяє).
Багажник – 424 літри в стандартній конфігурації та 1270 літрів зі складеним майже в рівну підлогу заднім диваном. Це нормально для класу. Єдиний недолік – боковини багажника зашиті пластиком, який неодмінно з часом пошкрябається й матиме не дуже охайний вигляд.
Як їде
Попри те що Jeep вже декілька років як належить до родини брендів Stellantis, технічна інтеграція моделей марки відбувається не завжди швидко. Саме тому вам варто знати, що цей Jeep Compass побудований ще на GM-івській платформі вперемішку з FIAT-івськими технологіями, адже тоді марка була складовою альянсу FIAT Chrysler Automobiles (FCA). Тобто це наполовину американський, наполовину італійський автомобіль.
З важливого варто відзначити, що ззаду тут незалежна підвіска, привід в автомобіля тільки передній, а під капотом встановлений 1,5-літровий бензиновий турбодвигун потужністю 130 к.с. (240 Нм). Але він тут не один, тому що це гібрид, який має електродвигун (15 к.с., 55 Нм), вбудований у 7-ступеневу роботизовану коробку передач з двома «мокрими» зчепленнями.
Цікаво, до речі, що на відміну від інших гібридних автомобілів, де зазвичай є можливість увімкнути суто електричний режим, в Compass навпаки передбачена можливість вимкнути систему e-Hybrid, залишив працювати лише ДВЗ. Але незрозуміло, навіщо це робити, якщо гібрид працює дуже добре й дає непогані результати витрати пального – від 6,5 до 7,5 л/100 км у міському циклі.
Втім, цей силовий агрегат не може похвалитися динамікою. За паспортом розгін з місця до «сотні» займає 10 секунд, що начебто і непогано, але на практиці у місці цього вистачає майже впритул, а на заміській трасі часто не вистачає. Особливо на швидкості понад 100 км/год. До обгонів треба готуватися заздалегідь. Ще й тому, що 7-ступеневий «робот» не завжди швидко розуміє, що від нього хочуть. А на міських швидкостях, до того всього, він іноді неприємно смикається.
І ще один момент, до якого треба бути готовим: навіть на невеликому підйомі Compass може відкочуватися, коли ви знімаєте ногу з педалі гальма й переставляєте її на акселератор. Іноді доволі суттєво. Тобто миттєвого «підхоплення» тут немає, тому переставляти ногу треба швидко, щоб не влаштувати ДТП. Або увімкнути функцію Hold, яка розв’язує проблему, але тоді, щоб рушити з місця, зняти ногу з гальма вже недостатньо, потрібно тиснути на «газ», що теж не всім до вподоби.
Проте мені сподобалася ефективність підвіски, яка легко «ковтає» навіть великі ями. Можливо вона трохи забагато поштовхів передає в салон, але в цілому їхати доволі комфортно не тільки поганими дорогами, але і легким бездоріжжям. Ключове слово тут «легким», адже привід, нагадую, передній, а кліренс хоч і заявлений на рівні 198 мм, але пластикова «губа» під переднім бампером «з’їдає» щонайменше 50 мм.
За комфорт, звісно, доводиться розплачуватися глибокими нахилами кузова в поворотах, тому «драйверським» цей автомобіль не назвати. Та й кермо, чесно кажучи, геть неінформативне – «пусте», з розмитими реакціями, Під час тривалих поїздок це може втомлювати водія.
Що ж стосується акустичного комфорту в салоні Compass, то він непоганий в міських умовах, але на трасі ситуація починає погіршуватися пропорційно підвищенню швидкості. Втім, можна увімкнути музику гучніше (вона доволі якісна), і зовнішні шуми вам не докучатимуть.
Висновок
Після цього тесту в мене залишилися дивні відчуття. З одного боку, Jeep Compass нормально виглядає й має адекватний для свого сегмента та віку салон, а з іншого, він розчарував мене поведінкою на дорозі, особливо зв’язкою двигун-коробка передач. Можливо, це лише моє особисте, чимось викривлене сприйняття, адже від колег я чув доволі непогані відгуки про цей автомобіль. Втім, я не можу йти проти самого себе.
В жодному разі не хочу сказати, що це поганий автомобіль. Він просто має свою специфіку, яку треба враховувати. А ще краще – провести власний тест-драйв перед тим як ухвалювати рішення на користь придбання Jeep Compass. Тим більше що це не дешевий «биток зі США», і конкурентів серед нових офіційних автомобілів у нього вистачає.