Його стихія – бездоріжжя будь-якої складності. Однак Jeep Wrangler – це не лише культовий позашляховик, який майже не має собі рівних, а й певною мірою статусний автомобіль, якщо подивитися на його ціну. Втім, одне з найголовніших для мене особисто питань – чи можна їздити на такому автомобілі щодня?
Зовні та всередині
Це буде нестерпно: їздити містом на такому «танку» щонайменше незручно, та й навряд чи такий брутальний автомобіль забезпечує належний комфорт. Саме так я думав, коли брав Jeep Wrangler на тест-драйв. І справді, першого дня відчуття були суперечливі: з одного боку, ти не боїшся ям і з легкістю проїжджаєш ділянки поганих доріг, не скидаючи швидкість, а з іншого – почуваєшся як слон у посудній крамниці.
Втім, на другий день все стає відносно просто та зрозуміло. Виявилося, що на Wrangler не так вже і складно їздити містом, навіть якщо це довга версія Unlimited. Треба лише звикнути до габаритів, які, до речі, трохи оманливі через широкі крила, і це треба враховувати, щоб нічого не зачепити.
А щоб занести ногу на високий поріг і потрапити в салон, потрібно застосувати певну спритність і міцніше схопитися за товстий обід керма (або, якщо ви пасажир, за передбачений для цієї мети поручень). Для другого ряду ситуація ще складніша, адже дверні отвори тут вужчі за передні й вузькі в цілому.
Специфічна вертикальна посадка за кермом спочатку здається незвичною, але насправді вона відносно зручна. Місцями грубуваті, але якісні матеріали оздоблення, не ідеальна ергономіка, погана шумоізоляція, що логічно, враховуючи знімні елементи кузова (двері, дах). До цього теж треба бути готовим. Натомість аудіосистема грає непогано, що компенсує зайві звукові подразники. Територія компромісів, простіше кажучи, але на кожен недолік Wrangler має симетричну відповідь.
Єдине, до чого мені так і не вдалося звикнути – відчуття безпорадності лівої ноги. Для неї не передбачений майданчик, тому знайти зручне положення не виходить. То витягуєш, то підгинаєш.
Але хіба для покупця Jeep Wrangler все це має ключове значення? Навряд! Важливіше те, що Wrangler – один з небагатьох автомобілів, які не піддалися маркетинговим хитрощам і зберегли головне: виняткову прохідність та відчуття свободи. З тим позашляховим арсеналом, що є у Wrangler, його навряд чи щось зупинить, і можна не боятися, що на шляху трапиться непереборна перешкода.
Техніка та їздові відчуття
Wrangler у версії Rubicon (а саме така у нас на тесті) має повний привід з роздавальною коробкою Rock-Trac (знижувальний ряд зі співвідношенням 4,0:1), примусове блокування переднього/заднього диференціала, передній стабілізатор з можливістю розмикання. Також передбачено спеціальний режим руху Off Road+ (впливає на чутливість педалі акселератора та реакцію двигуна). Шини – грязьові 255/75 R17, кліренс – 252 мм.
Під капотом – 2-літровий бензиновий турбомотор з 272 к.с. потужності та 400 Нм крутного моменту, які жваво штовхають цей великий та важкий позашляховик. Повірте, такого двигуна цілком достатньо як на асфальті, так і на бездоріжжі. Єдиний його великий недолік – геть немалий апетит до бензину, якого я місті потрібно від 15 л/100 км.
Природно, безглуздо було б очікувати від цього «танку» гарної керованості, порівнянної з масовими «паркетниками». Wrangler з затримками реагує на роботу кермом, неохоче повертає на швидкостях трохи вище міських, рискає у смузі на швидкостях вище 100 км/год (максималка тут – 160 км/год), що більшою мірою пояснюється позашляховими шинами. А щоб зупинити Wrangler, потрібно міцно тиснути на педаль гальма, інакше гальмівний шлях сильно перевершить ваші очікування.
Трохи шкода, що надворі вже не літо. Тоді можна було б розібрати Wrangler до стану кабріолету і відчути весь його генетичний потяг до свободи. Але й узимку, запевняю вас, власники цього автомобіля зможуть вважати себе всемогутніми. Коли інші безпорадно «шліфуватимуть», намагаючись вибратися зі снігового полону, Wrangler впевнено поїде вперед. І не важливо, чи за кермом гуру оффроуда, чи городянин, який нічого у цьому не тямить. Головне – увімкнути відповідний режим, решту автомобіль зробить сам.
Висновок
Jeep Wrangler переконливо довів, що це не тільки спеціальна техніка для штурму боліт, піщаних дюн та інших перешкод, але й відносно придатний апарат для повноцінного міського життя. Головне – звикнути. І бути готовим заплатити за нього чималу суму – від 73 тисяч доларів.