Тест-драйв оновленого Citroen C5 Aircross. Комфорт і не тільки

Швидкі посилання

Півтора року тому компанія Citroen оновила C5 Aircross. Зі зрозумілих причин до України цей автомобіль доїхав із запізненням, але він тут, і це дуже добре. Саме час розібратися, що в ньому змінилося та які відчуття він дарує?

У багатьох автомобілістів абревіатура С5 в назві моделі все ще асоціюється з седаном від Citroen. Між тим, з 2018 року ім’я C5 Aircross носить компактний кросовер, побудований на платформі EMP2, тобто технічно він споріднений з Peugeot 3008 та Opel Grandland. І це доволі популярний автомобіль в Європі, адже лише за перші чотири роки там було продано понад 325 тисяч примірників C5 Aircross.

Рестайлінгова версія моделі отримала нову решітку радіатора, інші бампери, фари та ефектні задні ліхтарі з 3D-ефектом. Оновилися й колісні диски. Все це суттєво не вплинуло на зовнішнє сприйняття C5 Aircross, тому що він від самого початку має доволі харизматичний вигляд, але зробило його трохи сучаснішим та свіжішим – це точно.

Більш значні зміни для повсякденного користування відбулися в інтер’єрі. Тут одразу впадає в око новий 10-дюймовий дисплей з більшою роздільною здатністю, який не вбудований у передню панель, а розташований над нею, тобто знаходиться трохи вище (ближче до очей водія), що набагато краще, ніж було. Через це змінилася форма центральних повітроводів, хоча фактично це ні на що не впливає. Оновилася й графіка мультимедійної системи та цифрової панелі приладів. Просто трохи оновилися, нічого особливого. А швидкість роботи мультимедійної системи й до того була дуже непогана.

На центральній консолі більше немає джойстика селектора коробки передач – тепер це маленький важіль. А замість «шайби» вибору режимів руху – кнопки. Дуже зручне рішення, яке не потребує звикання й робить консоль лаконічною та охайною.

Важливо також відзначити, що сидіння Advanced Comfort стали щільнішими. Кажуть, що завдяки додатковому шару спеціальної піни вони не деформуватимуться з часом. Це, звісно, доведуть лише роки щоденного користування, але можемо запевнити, що ці сидіння дійсно зручні. Крім того, відзначимо покращену шумоізоляцію салону, яка для цього сегменту є непоганою, за винятком одного «але», про яке трохи згодом. І, звісно ж, якісні матеріали оздоблення. Майже все, що ви бачите, чого торкаєтесь – напрочуд приємне. Майже, тому що карти задніх дверей теж можна було б зробити м’якими. Багато хто з автовиробників цим нехтує, а дарма – враження задніх пасажирів теж важливі.

Зате навряд чи хтось поскаржиться не нестачу місця. Простір – відмінна риса Citroen C5 Aircross. А ще практичність. Другий ряд, наприклад, являє собою три окремих сидіння, які зсуваються, нахиляються та за необхідності знімаються. При цьому підлога майже рівна, завдяки чому середній пасажир не відчує жодного дискомфорту. До того ж передні сидіння встановлені високо, а це значить, що задні пасажири матимуть змогу ще й підсунути під них свої ноги.

Щодо багажного відсіку, то за умови стандартного положення сидінь другого ряду його об’єм дорівнює 580 літрам. Якщо зсунути сидіння вперед, отримаєте вже 720 літрів. А про об’єм зі складеним або демонтованим другим рядом і говорити не треба – вистачить на все!

Ще цікавіше те, що навіть за умови повного завантаження водій не відчує втрати ефективності автомобіля, адже в тестовій машині встановлений 2-літровий дизельний турбодвигун на 180 «конячок» і 400 Нм, доступних вже при 2000 об/хв. Працює він в парі з 8-стпеневим «автоматом» Aisin і це поєднання дуже влучне: настільки легко й невимушено двигун тягне автомобіль, настільки чуйні реакції на зміну положення акселератора – складається враження, що C5 Aircross важить набагато менше своїх споряджених 1540 кг.

Трохи дратує лише система «Старт-Стоп», яка швидко вмикає двигун, але зарано його вимикає, через що в тягнучках або в ситуації, коли треба кудись підкотитися, виникає неприємне смикання. На щастя, цю систему легко вимкнути. А ось що вимкнути не вдасться, так це специфічний гуркіт дизельного двигуна, іноді доволі гучний. Це і є те саме «але» до шумоізоляції, про яке згадувалося вище. Ну і якщо вже бути відвертим критиканом, дорікнути можна й коробці передач, яка на малих швидкостях (до 20 км/год) трохи нервує та штовхається, перемикаючись між 1 та 2 передачами.

Зате яке задоволення дарує дуже комфортна підвіска! Це, напевно, одна з найсильніших сторін Citroen C5 Aircross. Принципова конструкція начебто стандартна – стійки McPherson спереду, балка ззаду, але все вирішую прогресивна гідравлічна система поглинання коливань (не плутати з гідравлічною підвіскою, яка була у Citroen раніше, на седані С5, наприклад). Вона відмінно «ковтає» всі нерівності дороги, навіть доволі глибокі вибоїни, які ти чуєш вухом через стукіт підвіски, але майже не відчуваєш.

Звичайно, все має свою ціну, тому керованість в цілому тут далека від захопливої – трохи розмиті реакції шасі на кермо, досить великі нахили кузова у поворотах. Але й створювався C5 Aircross зовсім не для драйву, а саме для комфортних сімейних поїздок і це йому чудово вдається.

Наостанок повернемося до двигуна. Оскільки це дизель, цілком логічно, що він ощадливий. Але насправді це не зовсім так. В характеристиках написано, що у міському циклі 2-літровий турбодвигун споживає 5,5 л/100 км, в реальному житті найменша цифра, яку нам вдалося побачити – 8,6 л/100 км. Якщо часто застрягати в тягнучках, витрата підіймається до 9,5 і навіть 10 літрів. Альтернативою в цьому випадку може служити 1,5-літровий турбодизель – він економніший, але й менш потужний (130 к.с., 300 Нм).

Висновок

Citroen C5 Aircross – без будь-якого перебільшення чудовий сімейний кросовер. Просторий, зручний, комфортний та гарно оснащений. Що ще треба? Звичайно, гарна ціна. На нашу думку, вона у Citroen C5 Aircross теж є. Базову версію з 1,5-літровим турбодизелем можна купити за 31 тисячу доларів. Найдоступніший варіант з 2-літровим турбодизелем коштує лише на 500 доларів дорожче, а ціна топової версії з тим самим 2-літровим агрегатом (без урахування можливих опцій) – орієнтовно 34 500 доларів.

Може здатися, що це дорожче конкурентів (Toyota RAV4, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 тощо), але це якщо дивитися на стартові ціни. Коли ж порівнюєш оснащення, двигуни та коробки передач, C5 Aircross точно заслуговує на пильну увагу. Особливо, якщо вам до вподоби саме дизельні двигуни.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.