Тест-драйв Porsche Cayenne S. Обман зору

Відсутність спецефектів в зовнішності Porsche Cayenne S не повинна вводити в оману, адже під кузовом є що приховувати.

Перше, в чому інженери хочуть запевнити: ніби, проектуючи Cayenne третього покоління, вони зовсім «не хотіли створювати iPhone на колесах». У цю антіметафору не віриш одразу: у нового кросовера мультимедіа Porsche Communication Management з такими самими сенсорними кнопками зі зворотним зв’язком, що у другого покоління Panamera, і таким самим 12,3-дюймовим екраном. І вже в базовому виконанні ви отримуєте тотальну інтернет-інтеграцію: навігацію, модуль LTE з вбудованою SIM-карткою, голосове управління онлайн, Wi-Fi, чотири USB-роз’єми та купу додаткiв Porsche Connect. З цією системою страшенно приємно працювати: ідеальний відгук на натискання кожної клавіші – як тактильний, так і системний. Вимушені свайпи по екрану навігації під час руху майже не відволікають від дороги. Одна з кращих та найшвидших автомобільних систем в абсолюті – ніяких сумнівів. Треба тільки звикнути потрапляти в потрібну клавішу не дивлячись. Загалом, зі «смартфоновою» складовою начебто все зрозуміло, а що там з колесами?

У списку базового оснащення Cayenne і Cayenne S є світлодіодне головне освітлення. Але найпросунутiша штука – світлодіодні матричні фари з системою Porsche Dynamic Light System Plus. Світловий пучок в них створюється 84 окремими світлодіодами, які працюють спільно з лінзами. Однак світлові елементи будуть сліпі без допомоги камери, яка розпізнає попутні та зустрічні автомобілі. Крім неї на роботу фар також впливають і даннi навігаційної системи. Тому пучок світла завжди «враховує» положення автомобіля на дорозі, вигин самої траси, наявність інших учасників руху. Система приглушує світло в зоні блікуючих дорожніх знаків і не тільки не сліпить водія зустрічної машини, але ще й вибірково підсвічує дорогу попереду Cayenne, щоб ви не відволікалися на проїжджаючий повз автомобіль.

Зворотній хід

Раніше було так. Porsche самостійно розробила платформу Cayenne першого покоління. Вона вийшла настільки вдалою, що довелося ділитися нею з першим поколінням Audi Q7. Для другого Cayenne нічого принципово не поміняли. Ну а нинішнє, третє покоління скористалося модульною архітектурою MLB концерну VW, яку першими на себе випробували Q7 другого покоління та Bentayga.

Разом iз платформою Cayenne отримав увесь доданий до неї технічний арсенал: повнокероване шасі, електромеханічнi стабілізатори, електропідсилювач керма, підвіску з трикамерними пневмоелементами і т.д.

Але при цьому копією великого інгольштадтського кросоверу він не став завдяки кільком важливим доопрацюванням. Так, у нового Cayenne інша схема повного приводу: електронно-керована муфта підключає передню вісь в разі необхідності, тоді як у донора тяга постійно розподілюється на всі колеса. 8-діапазонний автомат ZF хоча й «спiльний» з соплатформенником, однак перші п’ять його діапазонів для кросовера Porsche зробили коротше, а роботою блоку управління АКП керує нове програмне забезпечення.

Силовий агрегат Cayenne S – твинтурбо V6 2.9. Блок у мотора такий самий, як у двигуна простого Cayenne (турбо 3.0), а робочий об’єм незначно зменшився тому, що інженери трохи попрацювали з поршневий групою. «Шістка» видає 440 «конячок», що на 20 к.с. більше, а тяга залишилася колишньою (550 Нм), але її максимальне значення досягається тепер в діапазоні 1800-5500, а не 1350-4500 об / хв. Випускний колектор інтегрований в головку блоку (заради скорочення маси і кращого охолодження), а нагнітачі розташовані в просторі між циліндрами. Відстань між нагнітачами і камерами згоряння скоротилося, що поліпшило відгук мотора. Турбіни турбонагнетателей обертаються у зворотний бік, що дає більше тяги на низьких оборотах. Оскільки двигун став компактніше, його вдалося розташувати нижче колишнього

У конструкції автомобіля активно застосовували алюміній, знизивши тим самим вагу на 65 кг у порівнянні з попереднім поколінням. Це при тому, що третій Cayenne на 7,2 см довше другого та на 4,5 см ширше. Що перекроїти під себе інженерам Porsche було важко, так це вроджені особливості інгольштадтської платформи: помітно винесений за межі колісної бази мотор теоретично погіршує разподiл ваги, збільшуючи схильність до зносу.

Автоматичну коробку Tiptronic інженери Porsche допрацювали, зробивши коротшими передачі з першої по п’яту. При цьому команди на перемикання агрегат отримує від селектора «по дротах»

Нестерпна легкість

Теоретично погіршує та збільшує. Але на практиціi все зовсім навпаки. Щоб довести новий Cayenne до явного зносу, доведеться навмисно зробити неймовірні зусилля – з непрогнозованими наслідками. В інших випадках Cayenne завжди стабільний, передбачуваний та слухняний. Відносно версії S ще можна припустити, ніби бензинова V-подібна ” шестірка” з двома турбонагнітачами, дуже компактна та легка, встановлена досить низько, так що й центр ваги автомобіля перемістився помітно нижче, а тому…

Оточення водія майже ідеальне: щиток цифровий, але з одним аналоговим приладом, мультимедіа з сенсорними клавішами, проте вони з виразним зворотним зв’язком. Є лише пара речей, які потребують звикання: клавіші неможливо знайти наосліп, а кнопка режиму Parking на селекторі АКП розташована не дуже зручно. Натомість крісла неповторні – налаштовуються під будь-які анатомічні особливості водія і його пасажира

Але послухайте, всі ці міркування, звичайно, від лукавого. Гру робить найрозумнiша мехатроніка. У новому Cayenne системи, що відповідають за керованість, їздовий комфорт та за почуття захоплення, об’єднали в комплекс під назвою 4D-Chassis Control.

Схема з підрулюючими задніми колесами тут така ж сама, як на спортивних купе марки: на малій швидкості задня вісь повертає в сторону, протилежну повороту передніх коліс, а на великий – в ту ж, що і передні. Причому з цією опцією й передатне відношення рульового змінюється – заради більшої гостроти та точності. А вивірений електропідсилювач не передатиме на ваші долоні дратівливої зайвої інформації про те, що діється під колесами: ані вібрацій, ані поштовхів.

Без коливань

Але чим дійсно Сayenne захоплює, так це незворушністю, з якою він залишає непоміченими вади дорожнього покриття. Навіть перемикання режимів руху мало що змінює. І Sport, і Sport+ до штормових попереджень в салоні не призводять. Вивести ж кросовер з себе можуть хіба що великі ями – як їх відпрацьовують 21-дюймові колеса, відчуваєш добре. Що ж до розгойдування і крену, про них пасажири в салоні дізнаються тільки при максимально задертому над дорогою кузові з пневмопідвіскою (245 мм). От тільки як часто таке буде відбуватися? Напевно, той єдиний раз, коли власник автомобіля згадає, що у його Cayenne є ще і позашляхові режими водіння – пісок, каміння, бруд. Якщо це прозріння нахлине поблизу води, буде доречно знати, що Cayenne здатний долати брід глибиною до 52 см.

Висновок

Porsche Cayenne третього покоління не дуже просто відрізнити від попередника – це дійсно так. Багато хто навіть сумнівається, чи перевершує в чому-небудь новий автомобіль свого попередника. А даремно! Тепер в ньому ще більше класичних для Porsche інгредієнтів, які так цінують шанувальники марки, – технологічності, швидкості та розкоші. І нехай це не впадає в очі – хіба це головне?

Сильные стороны автомобиляДинаміка, технологічність, плавність ходу, якість оздоблення та матеріалів

Слабые стороны автомобиляАвтомобіль третього покоління мало чим відрізняється зовні від свого попередника

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.