Народний кросовер чекали довго. Японці з корейцями в сегменті вже давно зайняли позиції, а Tiguan тільки з’явився. Але прийшов шумно, з помпою, тією самою, що через декілька років починає відчайдушно скрипіти крильчаткою під капотом. Динаміка, комфорт, ергономіка, позашляхові кути в’їзду / з’їзду спецверсій … Краса! Краса, поки не з’ясовується, що дизель надійний, але будь-які проблеми з паливною системою зводять нанівець всю економію. Бензиновий 1.4 TSI слабенький на привід ГРМ і нишком займається масложором. З DSG городянам і любителям бездоріжжя краще не зв’язуватися. А міська витрата палива по пробках чесного бензинового мотора 2.0 ледь не вивалюється за 20 л/100 км.
Звичайно, за переконливу динаміку, якісний салон, енергоємну і надійну підвіску, а також позашляхові можливості кросовер отримав титул мало не кращого в класі. Однак незабаром з’ясувалося, що зчеплення в DSG швидко перегріваються на бездоріжжі, у 6-ступінчастої АКП ресурс більше, але примхливий, складно придатний до ремонту і дуже дорогий гідроблок, а на дорестайлінгових машинах доводиться терпіти примхи муфти приводу задньої осі – Haldex 4-го покоління. При частих виїздах на бездоріжжя і регулярних «веселих стартах» забивається насос системи і машина перетворюється в передньоприводну. Добре, що п’ятий Haldex після 2011 року став більш зговірливими. І змащувати його потрібно вже не кожні 30 000 км.

Як все складно
Дизельного 140-сильного мотора все ще побоюються, особливо в провінції, де якість солярки непередбачувана. Якщо ви педант, то все ОК і дизелю слава, але одна «крива» заправка – і замиготіли купюри: за форсунки, ПНВТ, фільтри, за промивку бака … Вийшло вкластися в пару тисяч доларів? Радійте, це недорого. Молодший з моторів – 1,4-літровий (150 к.с.) – здатний на більше.

Мотор 1.4 TSI чудовий. Динаміка, економічність … Його тричі призначали «Кращим двигуном року» (в 2009, 2010 і 2012 рр.), Але з надійністю не вийшло. Десята частина моторів отримує руйнування поршневих перегородок. Це разом від двох тисяч доларів. Не дешевше обходиться «зустріч» клапанів з поршнями через перескоку ланцюга ГРМ: невдала конструкція натягувача, позбавленого блокування протихіду. Але якщо і ця біда пройшла повз, чекайте тріщину колектора або поломку турбіни. Так і виходить, що брати залишається чесний 2-літровий мотор, який теж має свої нюанси, але все ж помітно надійніше.
За 6-ступеневою «механікою» особливих гріхів не водиться. Немає протипоказань й до автоматів Aisin. Працюють, поки не зламаються. На ринку АКП можна зустріти найчастіше. Коробка може працювати в умовах жорсткого перегріву. Заміну масла раз в 40-60 тис. км та установку «пакету для спекотних країн», яка включає окремий радіатор та фільтр для АКП – так званий тюнінг коробки передач, – можна вважати ідеальною профілактикою дорогих несправностей. Але й без нього АКП цілком здатна подолати 150-тисячний рубіж.
Програмний характер
Кузов та лакофарбове покриття складно назвати слабкими. Але і тут не варто розслаблятися. Пісок, який потрапив під кріплення, якi втратили пластикові накладки кузова, може «вiдпiскоструїти» ЛФП до голого металу. По суті, особливо нi до чого прискіпатися й в салоні. Звичайно, до 80-100 тис. км пробігу шкіряний салон, його сидіння, будуть виглядати пом’ятими та не дуже охайними. Але в іншому на такий пробіг салону вистачає зносостійкості. Багато хто відзначає в своїх машинах «цвіркуни» повітропроводів. Але в цілому якість оздоблення не підводить.

Якщо берегти джгути дверей, не давати закисати роз’ємам, стежити за прохідністю дренажу моторного щита та берегти моторний відсік від бруду, то є шанс, що електрика автомобіля обмежиться лише дрібними збоями, скажімо, «Кліматроніка» або задніх ліхтарів. Але може і не пощастити. До речі, до електричних хвороб можна віднести і некоректну роботу ABS. Вона вміє заважати гальмувати, змінюючи зусилля на педалі. Але у дилерів є спецпрошівка, яка вирішує цю проблему. І з так званою проблемою «червоного керма» (палаючий на панелі приладiв значок несправності) власники Tiguan стикалися із завидною частотою. Але вона теж носить програмний характер і вирішується за допомогою комп’ютера.
Ресурс колодок та гальмівних дисків гідний. Не прилипають нарікання і до деталей підвіски. Важелі вимагають заміни при пробігу понад 120 тис. км, як і амортизатори. Втулки переднього стабілізатора поперечної стійкості зношуються при пробігу понад 130 тис. км. Змінюються вони тільки в зборі зі стабілізатором.
Словом, Tiguan сповнений як достоїнств, так і недоліків, як і будь-який нормальний автомобіль. Але підбираючись до нього на вторинному ринку має сенс обійти стороною динамічний 1.4 TSI та закрити очі на витрату палива 2-літрового мотора. Все одно опинитеся в плюсі. Ну i тримайтеся подалі від DSG, особливо дорестайлінгових. Якщо ж потрібен off-road, варто уважніше придивитися до машин молодше 2011 року.
Пiдвiска
Компоненти підвіски ходять 100-150 тис. км, як і ступичні підшипники. Найчастіше змінюються задні сайлент-блоки передніх важелів, тяги стабілізаторів поперечної стійкості і деякі сайлент-блоки ззаду. Ціна ремонту помірна, на ринку хороший вибір неоригінальних комплектуючих і навіть недорогий оригінал.
Трансмiсiя
Крім електронасоса в муфті Haldex IV, ремкомплект до якого обійдеться в пару тисяч гривень, слабким місцем є підвісний підшипник карданного валу, який може відмовити вже після 60 тис. км пробігу, що проявляється характерним гулом і вібраціями. Його потрібно міняти тільки в зборі з валом.
Двигун
Загальні проблеми 2-літрових моторів – схильність до закоксуванню поршневої групи, високе навантаження на систему вентиляції картера через невдалі компресійні кільця, постійно брудний дросель і слабенький ГРМ (але не в приклад з 1.4). Сильні сторони цих моторів – відмінна тяга у всьому діапазоні обертiв і майже безмежні можливості по чіп-тюнінгу.
Кузов
Особливих слабких місць не відзначено. Але корозія потроху проявляє себе на швах, спучується герметик, з’являються руді сліди, облітає фарба в найнесподіваніших місцях. Наприклад, на отворах дверей. І це при тому, що середній вік машин поки ще досить помірний, а це значить, що проблеми попереду.
Електрика
Машини на платформі PQ35 мають схильність до «тромбозу» дренажу і, як наслідок, поступового підтоплення підлоги. Це призводить до множинних відмов електроніки та проблемам зі джгутами проводки, особливо тієї частини, що йде до правої передньої двері. Вже на п’ятому році життя можна попрощатися з акумулятором. Навантаження на нього велике, а генератор працює з низькою напругою навіть при негативних температурах.
Динаміка. Керованість. Надійна енергоємна підвіска. Ергономіка та якість оздоблення салону. Бензиновий 2-літровий двигун. дизель TDI
Низький ресурс турбомотора 1.4 TSI. Примхливі на бездоріжжя та у пробках DSG. Підвісний підшипник карданного валу. ЕПК. Малий ресурс опорних підшипників