Автомобілі марки Jaguar настільки аристократичні, що навіть їх назви вимовляються з придихом. Однак в благородному «котячому» сімействі знайшлося місце і для цілком доступної моделі X-Type.
Якщо раніше в модельному ряду Jaguar були виключно великі седани і спортивні купе класу люкс, то в якийсь момент сімейство поповнилося відносно недорогими моделями, покликаними збільшити продажі та підвищити інтерес до британської марки. Правда, заради цього довелося пожертвувати «чистотою рядів» – наприклад, наймолодший в лінійці X-Type побудували на платформі Ford Mondeo. Втім, дивлячись на автомобіль, цього не скажеш: X-Type виконаний у типово ягуарівському стилі, який ні з чим не сплутаєш.
Випускали X-Type в версіях седан і універсал, причому «бебі-Ягуар» може бути як передньоприводним, так і з усіма ведучими колесами. На X-Type встановлювали бензинові мотори V6: об’ємом 2,1 (156 к.с.), 2,5 (196 к.с.) і 3,0 л (231 к.с.). Моделей з турбодизельними «четвірками» 2,0 л (130 к.с.) і 2,2 л (145 к.с.) в Україні було продано всього декілька штук.
Продешевили
Модель X-Type самобутня не тільки зовні, але і всередині. Салон виконаний в традиціях марки, але по добротності матеріалів і ретельності виконання трохи не дотягує до німецьких конкурентів. Зате шумоізоляція знаходиться на цілком ягуарівському рівні – при русі елементи інтер’єру не видають жодного звуку!
От тільки Jaguar X-Type затісний для автомобіля сімейного класу. Спереду люди середньої статури будуть торкатися один одного ліктями. А рослому водієві через нависаючий дах (висота машини – всього 139 см) доведеться повністю опускати сидіння, щоб не підпирати головою стелю. Особливо це зауваження стосується Х-Type, обладнаних електролюком. Та й діапазон переміщення водійського крісла в поздовжньому напрямку невеликий. По ширині X-Type також не надто просторий. Другий ряд розрахований виключно на двох – третій там буде явно зайвим.
Наслідуючи традиції
Що стосується комплектації, тут X-Type, як щирий «британець», розкішний та нафарширований під зав’язку. У «стандарті» числяться вісім подушок безпеки, АBS з протівобуксовочною і антизаносною системами, дзеркала з електропідігрівом, електропривод скла і дзеркал, аудіосистема, 16-дюймові легкосплавні диски, кондиціонер і протитуманні фари.
Версія Sport передбачає оздоблення салону шкірою, спортивні передні крісла, 17-дюймові колеса і більш жорстку короткоходну підвіску. Топ-версія, крім усього іншого, оснащувалася клімат-контролем замість кондиціонера і ксеноновими фарами.
Особливості стилю
Бензинові V6 достатньо надійні і безпроблемні. Правда, при використанні вітчизняного бензину доведеться через 20 000-30 000 км оновлювати свічки запалювання. Оскільки мотор розташований поперечно, доступ до свічок ближнього до вітрового скла ряду утруднений, через що доводиться розбирати ледь не половину мотора. Приблизно кожні 50 000 км треба чистити і форсунки уприскування, які забиваються маслянистим відкладенням, розчиненим в нашому паливі. Каталізатори (їх в моторі два) теж рідко витримують більше 80 000-90 000 км пробігу.
Цікавий факт: 2,1-літровий двигун характеризується булькаючими та хлюпаючими звуками при роботі на холостих обертах. Такий специфічний «музичний супровід» створюється завдяки оригінально налаштованому впускному колектору і не вважається несправністю. Навпаки, фахівці з Jaguar стверджують: їх інженери чимало попрацювали над тим, щоб V6 видавав такий смачний, породистий і утробний звук.
Більше автоматів
У парі з моторами працювали 5-ступеневі механічні та автоматичні коробки передач японської фірми Jatco. Набагато частіше зустрічаються старі X-Type з автоматом: більшість власників замовляли автомобіль з таким типом трансмісії, тому що господареві Jaguar, мовляв, не личить вручну перемикати передачі. Однак ці агрегати приносили чимало проблем на машинах перших двох-трьох років випуску. АКП нерідко переходили в аварійний режим, у них «горіли» фрикціони, пропадали і відмовлялися включатися передачі…
Jaguar навіть відкликав машини моделі X-Type для масової заміни автоматів! Дефект усунули, але на вторинному ринку можуть зустрітися екземпляри з несправною АКП. У зв’язку з цим перед покупкою вживаного X-Type бажано зробити пробну поїздку. Якщо відчули недобре (ривки і смикання при перемиканні передач, запізнілі реакції коробки на натиснення педалі акселератора), зробіть повну діагностику АКП або взагалі відмовляйтеся від покупки такого автомобіля.
Підвіска X-Type по конструкції ідентична Ford Mondeo (спереду – McPherson, ззаду – багатоважільна). Вона не тільки сприяє чудовій керованості X-Type, а й відрізняється живучістю. Навіть стійки стабілізатора доводиться міняти не раніше ніж через 30 000-40 000 км пробігу. Багато, правда, скаржилися на скрип задньої підвіски через зношування сайлент-блоків.
Переваги та недоліки
+ Потужні мотори, імідж марки, гарна керованість та ходові якості.
– Затісний салон, ненадійні «автомати», маленький багажник.