Ford Mustang – автомобіль-легенда навіть у своєму стоковому вигляді. Але в історії моделі було чимало дуже цікавих модифікацій, про частину з яких хочемо розповісти у цьому матеріалі.
Mustang Boss 302
В епоху класичних маслкарів 4,9-літрова «вісімка» здавалася взагалі вибором тих, хто боїться по-справжньому потужних машин. «е не жарт, адже «Мустанг» першого покоління можна було замовити з 7-літровим мотором! Але Boss 302 – це інша історія! Він програв би драг-битву маслкару зі здоровенним V8, зате нагодував би його пилом на звивистій дорозі. Так-так, перед вами американський автомобіль, якийв вміє повертати!
Boss 302 створений для шосейно-кільцевих перегонів SCCA Trans-Am. Гранично допустимий об’єм двигуна згідно з регламентом — 305,1 кубічного дюйма (5 літрів). Звідси й такий «скромний» мотор з заявленими 294 к.с. потужності. Розгін до 97 км/год (60 миль/год) приблизно за 6,9 секунди викликав посмішку у хлопців на версіях з більшими двигунами, але фішка Boss 302 — керованість. Допрацьована підвіска зі зменшеним кліренсом та товстими стабілізаторами поперечної стійкості чудово робила свою справу. Зверніть увагу на аеродинамічні опції. Омологаційний Mustang – один з перших серійних автомобілів з переднім спойлером і одночасно антикрилом на кришці багажника. У сезоні SCCA Trans-Am 1969-го переміг Chevrolet Camaro Z/28 команди легендарного Роджера Пенске, але наступного року чемпіоном став Ford.
Mustang Mach I
Mach I 1969-1970 років – не просто модифікація. Швидше, такий собі суббренд і окрема лінійка в рамках найпершого Mustang. Фастбек пропонувався з опціями та двигунами на будь-який смак, починаючи від «351-го» Windsor та Cleveland (5,8 літра) з двокамерним карбюратором та потужністю від 253 к.с. Ну а тим, хто хотів ганяти по-дорослому, була пряма дорога до топових варіацій.
Під капотом найбожевільнішого Mach I знаходиться 428 Cobra Jet об’ємом 7 літрів (340 к.с.). Super Cobra Jet для драгрейсингу видавав стільки ж, але всередині у нього посилені компоненти. За доплату — опція Drag Pack з двома варіантами головного передавального відношення (3,91 або 4,30).
Mustang SVO
Сучасні «Мустанги» бувають не тільки з великим V8, але і 2,3-літровою «турбочетвіркою» EcoBoost. Неймовірно, але факт: компактний мотор з наддувом вперше використали на поні-карі ще у 1980-ті, коли американські спортивні машини відчували себе, м’яко кажучи, не найкращим чином. Виробники замислилися та пустили в хід турбонаддув. Так з’явився Buick Grand National, а також унікальний та астрономічно дорогий Mustang від підрозділу SVO (Special Vehicle Operations). Він коштував близько 16 тисяч доларів. Більш ніж удвічі дорожче за базовий Ford та на шість тисяч дорожче за 8-циліндровий GT.
Інженерна філософія SVO могла шокувати консервативних шанувальників моделі. Замість V8 – «пакетик соку» з турбокомпресором, інтеркулером (177-208 к.с. залежно від року випуску). Віддача порівнянна з п’ятилітровим GT, маса менша на 68 кг, а керованість явно краща. Спеціальний Mustang підкуповував балансом та, якщо хочете, інтелектом. Крім прогресивного мотора він отримав передню підвіску зі зміненою геометрією, дискові гальма по колу, «коротку» рульову рейку і самоблокований диференціал. З 1984 по 1986 рік побудовано 9844 примірники таких машин.
Mustang SVT Cobra/Cobra R
У 1996 році четверта ітерація поні-кара (SN-95) перейшла на прогресивний за американськими мірками тих років V8 сімейства Modular. До цього кілька років використовувався старий 4,9-літровий агрегат, спадщина попередніх поколінь. Його форсовану до 243 к.с. версію встановлювали на Mustang Cobra від спортивного підрозділу SVT (Special Vehicle Team). А ось з лютою лімітованою Cobra R (250 примірників) все вийшло крутіше: їй виписали 304-сильний нижньовальний 5.8. Плюс 5-ступенева механічна коробка передач, спортивне шасі та відмова від численних благ цивілізації заради зниження ваги.
Модернізована «Кобра» використовувала свої витончені методи в боротьбі з Chevrolet Camaro Z28 та Pontiac Firebird Trans Am. Але з чотирма розподільними валами та чотирма клапанами на циліндр. З’ясувалося, що передові технології це зовсім не страшно! Cobra зі своїми 309 к.с., безальтернативною 5-ступеневою «механікою» та розгоном до «сотні» приблизно за шість секунд чинила гідний опір вуличним бійцям від General Motors.
Mustang SVT Cobra «Термінатор»
Спорткар 2003-2004 років з нескромним, але точним прізвиськом Terminator – кульмінація розвитку четвертого «Мустанга». Надзвичайно крутим його роблять дві обставини. Перше – 396-сильний V8 сімейства Modular об’ємом 4,6 літра з механічним нагнітачем. Подібні «фордівські» агрегати з чотирма клапанами на циліндр повністю алюмінієві, але «серце» «Термінатора» стоїть окремо. Має чавунний блок для підвищених навантажень.
Інша особливість SVT Cobra «Terminator» – задня незалежна підвіска. Якщо хтось не в курсі, «Мустанги» споконвіку комплектувалися балкою заднього мосту. Лише 1999-го спортивний центр SVT вперше випробував більш відповідну спорткару конструкцію на Cobra з атмосферним V8, що дозволяє впевнено їздити не тільки прямою. Що стосується топового варіанту з суперчарджером, то вироблено 19140 таких купе та кабріолетів.
Mustang Boss 302
Для фанатів витонченого інжинірингу та філігранної керованості Ford Mustang однаково дикий і примітивний варвар. Справді, спортивна машина з балкою ззаду сприймається як мінімум дивно. Втім, задня залежна підвіска зовсім не вирок! Boss 302 з лінійки п’ятого покоління не дасть збрехати. Скажімо більше, наявність подібного автомобіля в гаражі говорить про те, що його власник – фанат моделі й напевно розуміється на швидкій їзді гоночними трасами.
«Бос» наділений має цілий ряд нюансів, що змінюють характер машини. 5-літровий Coyote V8 форсований до 450 к.с., шасі оснащено кастомними пружинами, товстішими стабілізаторами поперечної стійкості та самоблокованим диференціалом Torsen. Для зовсім екстремальних фанатів є Boss 302 Laguna Seca Edition без заднього дивана, з додатковим посиленням кузова і ще точніше налаштованою підвіскою. Підтвердження боєздатності – результати на треках, де він домінував над такими авторитетами як BMW M3 (E92).
Mustang Shelby GT500
Dodge Challenger SRT Hellcat вважається уособленням абсолютно божевільного «первісного» маслкара для тих, хто їсть м’ясо з багаття і не в курсі існування бритви. Але він не один такий. Подивіться на екстремальний Mustang п’ятого покоління від SVT і здригніться! Компресорний V8 об’ємом 5,4 літра на ранніх виконаннях не давав нудьгувати, а життя з фінальними купе та кабріолетами 2013–2014 років нагадує шалений атракціон. Все завдяки мотору Trinity 5.8 з механічним нагнітачем. Розвиває він 671 к.с, взаємодіяти з якими доводиться за допомогою 6-ступеневої «механіки» та заднього приводу. При гарному зчепленні спринт до 97 км/год (60 миль/год) займає менше ніж 4 секунди.
Щоб було не страшно їздити по-справжньому швидко, використані великі гальма Brembo і цікаві опції. Зокрема пакет Performance з регульованими амортизаторами Bilstein і «самоблоком» Torsen. Або набір з назвою Track — радіатори охолодження оливи у двигуні, коробці передач і диференціалі.
Mustang Shelby GT350
Чим примітний спорткар передостанньої шостої ітерації? Перше: задньою незалежною підвіскою. Друге: досі небаченими модифікаціями. Одна з найекстремальніших — Shelby GT350, яка почувається на гоночних трасах як удома. Список чудес відкриває 5,2-літровий атмосферник Voodoo V8 з «пласким» колінвалом та пристрастю до дуже високих обертів. На пікові 533 к.с. він виходить при 7500 об/хв, хоча можна крутитися до 8250 об/хв!
Шасі GT350 доповнено адаптивними амортизаторами MagneRide, гальмами Brembo та аеродинамічним оперенням. Ну а фанатам трек-днів запропонували Shelby GT350R. З чіпкими шинами Michelin Pilot Sport Cup 2 на вуглепластикових 19-дюймових колісних дисках, вдосконаленою аеродинамікою, радіатором для охолодження оливи у ДВЗ і без зайвих речей типу кондиціонера, акустичної системи, задніх сидінь, килимового покриття і навіть резонатора.
Mustang Shelby GT500
Це не просто дуже крутий «Мустанг». На момент появи він був найпотужнішим дорожнім автомобілем Ford в історії та справжньою відтулиною для тих, хто вважав Dodge Challenger SRT Hellcat надто невихованим. До речі, компресорний Hemi V8 у Hellcat нижньовальний з двома клапанами на циліндр. У той час як мустангівський Predator («Хижак») об’ємом 5,2 літра — з чотирма розподільними валами та величезним механічним нагнітачем. Віддача – 771 к.с. За вимірами журналу Car and Driver, до 97 км/год (60 миль/год) Shelby прискорюється за 3,6 секунди. І заслуга у цьому аж ніяк не тільки двигуна.
GT500 оснащений не класичним «автоматом», а 7-ступеневою преселективною роботизованою коробкою Tremec з двома зчепленнями, яка перемикає передачі за 100 мілісекунд. Серед зовнішніх фішок суперкупе – величезна решітка радіатора. Вона надає машині зловісного вигляду і збільшує потік повітря до радіаторів та моторного відсіку на 50% порівняно з Shelby GT350.
Mustang GTD
Американці давно мріяли пройти небезпечну та складну гоночну трасу Нюрбургринг на власному автомобілі менш як за сім хвилин. На жаль, великої мети не досягли Viper та Corvette, зате її досяг Mustang (6 хвилин 57,685 секунди). Щоправда, дуже незвичайний – він глобально відрізняється від стандартного фастбека і є найпотужнішим дорожнім поні-каром Ford в історії. Компресорний V8 об’ємом 5,2 літра роздутий до 826 к.с. та 900 Нм!
Потужність – далеко не єдиний привід для захоплення. Вражає масштаб інженерного опрацювання та сміливого переосмислення всієї конструкції. Так, наприклад, «вісімка» отримала систему змащування з сухим картером і агрегатована з віднесеним до задньої осі преселективним 8-ступеневим «роботом». Плюс регульовані амортизатори Multimatic, задня підвіска типу push-rod, вуглецево-керамічні гальма та активна аеродинаміка. Відомо, що GTD — це Mustang особливого призначення з астрономічним цінником. У Штатах за нього просять від 325 тисяч доларів!