Чи замислювалися ви, чому найпопулярніші зимові шини мають направлений малюнок протектора «ялинкою»? Пояснюємо, навіщо це потрібно.
Усього існує три основних типи протекторів шин по малюнку – направлений, симетричний та асиметричний. Симетричні протектори зараз майже не використовуються і зустрічаються тільки на простих дешевих і зазвичай літніх шинах.
Асиметричний протектор забезпечує різні властивості зовнішніх та внутрішніх частин. Зовнішні блоки протектора тримають колесо в повороті, а внутрішні забезпечують високий ресурс та гарні поздовжні зчіпні властивості. Такий протектор також дуже часто використовується на літніх шинах.
Направлений рисунок протектора (та сама «ялинка») найчастіше використовується на зимових шинах. Причому як у виконанні з шипами, так і на «липучках» (фрикційних шинах). Головна перевага такого протектора – гарне відведення води та сніжно-водяної каші під час руху. Шина швидко та ефективно відводить від центру протектора сніг, коли потрібно подолати кучугуру.
Іншими словами, шина з протектором «ялинкою» має відмінне самоочищення, але тільки тоді, коли автомобіль їде вперед. На задньому ходу такі шини працюють помітно гірше, тому що не розкидають забруднення, а «збирають» їх під протектором.
Саме тому потрібно уважно стежити, щоб усі колеса були правильно змонтовані. Для цього на боковині шини завжди є стрілка та напис Rotation, які повинні відповідати напрямку обертання під час руху вперед. Або напис Outside, що наноситься на зовнішню боковину шини.
Дуже рідко (і дуже дорого!) деякі виробники пропонують асиметричні направлені шини. Але треба розуміти, що потрібно виробляти та доставляти споживачеві як ліві, так і праві варіанти виконання, а це – додаткові витрати.