Що буде, якщо при кожній зупинці переводити АКП у режим «Паркінг»

Що буде, якщо при кожній зупинці переводити АКП у паркінг, чим погані полегшені акумулятори, що означають червоні та жовті крапки на шинах? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО»  Олександр Чаленко.

Від досвідчених водіїв можна почути таку думку, мовляв, не можна переводити автоматичну коробку передач у режим «Паркінг» при кожній зупинці, оскільки від цього вона може зламатися. Чи це правда?

Ремонт автоматичної коробки – дороге задоволення, але нерідко автовласники самі прискорюють його наближення. Наприклад, коли пересідають на машини з «автоматом» після «механіки» й не змінюють своїх звичок. Так, на «механіці» вони звикли перемикати селектор коробки в нейтраль при кожній зупинці на світлофорі, тому й на машині з «автоматом» намагаються зробити схоже, перемикаючи важіль у режим P (Parking), щоб машина гарантовано нікуди не поїхала.

Але коробці це не подобається – прискорено зношуються її фрикціони. Та й мотору буде трохи важче: при динамічному старті з місця йому доведеться попрацювати у натяг. Подібне перемикання виправдане хіба що при тривалій зупинці, наприклад, на залізничному переїзді. В інших випадках треба залишати важіль у положенні D (Drive), утримуючи при цьому ногу на педалі гальма. Адже автомат і був винайдений саме для того, щоб полегшити життя водієві й не змушувати його зайвий раз смикати за ручку.

Чи така погана полегшена акумуляторна батарея зі зменшеною кількістю пластин? Адже граничні параметри мало кому потрібні, проте ціна нижча…

Якщо таку батарею вам продають за пів ціни, а параметри вас влаштовують, немає проблем. Але майте на увазі, що влітку батарея малої ємності справлятиметься зі своїми обов’язками, однак з наближенням холодів та зростанням необхідного струму почнуться складнощі. Виробники акумуляторів, які продаються за демпінговими цінами, не докладають у них дорогого свинцю. Використання батареї з малою кількістю пластин призведе до зростання щільності струму на їхній поверхні, а це знижує її ресурс та ефективність. Якщо розробники автомобіля кажуть використовувати АКБ на 60 А·год, то ніякі 40 А·год для заміни не підходять. Більше – будь ласка, менше – не можна. І найголовніше: батарею зменшеної ємності вам зазвичай намагаються продати як нормальну, а це обман у чистому вигляді.

Кольорові крапки на шинах

Що означають червоні та жовті крапки на шинах?

Ці крапки призначені аж ніяк не для водія – це мітки для балансування, за якими фахівці шиномонтажу найбільш точно відбалансують колесо. Ставить такі крапки виробник, позначаючи виявлені нерівності, оскільки під час виробничого процесу неможливо виготовити ідеальну збалансовану круглу шину. Крапка жовтого кольору вказує на найлегше місце шини, а червоного – на найбільшу площину у певному місці шини.

Рідні клеми акумулятора зіпсувалися настільки, що ніяке чищення чи затягування їм вже не допоможе. Треба їх замінити. Але яку клему знімати першою – «плюс» чи «масу»?

Під час проведення робіт є сенс від’єднати обидві клеми, а часом навіть зняти АКБ. Але, у будь-якому випадку, першим краще відключати масовий дріт. Пояснення тут просте: це знижує можливість випадкового замикання при роботі з металевим інструментом. Якщо першою відчепити плюсову клему, то можна випадково «коротнути» позитивний вивід батареї на будь-який «метал». А при від’єднанні «масового» дроту подібного статися не може.

Чи правда, що взимку іноді потрібно вмикати кондиціонер? Навіщо, адже в цьому, здається, не має логіки й без нього холодно?

Є такий стереотип, що кондиціонер в автомобілі – виключно для літа. Однак періодично в холодну пору року його варто включати для профілактики. Для підтримки працездатності кондиціонера достатньо 10 хвилин на тиждень. Це допоможе зберегти мастило деталей компресора, продовжуючи тим самим ресурс кондиціонера. При сильному мінусі за бортом включати систему краще в теплому паркінгу. Наприклад, у торговому центрі. Якщо нехтувати цим правилом, навесні можна стикнутися з необхідністю ремонту кондиціонера.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.