Як далеко можна поїхати на спущеному колесі, що робити, щоб не двигун не перегрівався, як перевірити працездатність кондиціонера напередодні літнього сезону? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник відділу оригінального сервісу корпорації «УкрАВТО» Олександр Чаленко.
Спустити колесо може будь-якої миті та в будь-якому місці. Але не завжди є можливість встановити запаску. Звідси запитання: а скільки в принципі можна проїхати на спущеному колесі?
На спущеному колесі можна проїхати від кількох метрів до десятка (і навіть більше) кілометрів. Все залежить від ситуації та обраної стратегії водіння. Приміром, якщо є насос, а запаски немає, можна накачати колесо до трьох атмосфер і починати рух. Через 3-5 хвилин шляху потрібно зупинитися та перевірити, як сильно впав тиск. Потрібно знову підкачати колесо і так слід робити, доки не дістанетеся потрібного місця.
Якщо колесо спустило під час руху, то зайвий десяток метрів погоди вже не зробить, тому не варто негайно зупинятися просто посередині дороги, а краще плавно з’їхати на узбіччя.
Якщо ж колесо спустило раптово, наприклад, стався пробій боковини, то реанімувати шину, швидше за все, не вийде. Але можна на швидкості до 40 км/год протягнути з десяток кілометрів до найближчого шиномонтажу. Але при цьому варто бути обережним: після 10-15 км пробігу шина почне димитися, хрумтіти та розвалюватися. «Уламки» можуть пошкодити фартух або пластик бампера.
Теплі весняні дні – час, щоб згадати про кондиціонер в автомобілі: живий він чи ні? Як його правильно обслуговувати, щоб він радував прохолодою весь літній сезон?
Почати слід з перевірки працездатності всієї системи. Увімкніть кондиціонер, і коли компресор почне працювати, подаючи холодоагент, візьміться за металеву трубку зворотної магістралі (товста трубка, що йде з салону в компресор).
Через деякий час ваша рука повинна відчути, як трубка починає охолоджуватися, стаючи навіть холодніше ніж бурулька. Якщо холодоагенту достатньо, ви відчуєте, як від холоду починає «ламати кістки». Якщо ж трубка залишається недостатньо холодною, рекомендується звернутися до спеціалізованого сервісного центру для діагностики протікань та заряджання кондиціонера.
Ще гірше, якщо компресор кондиціонера взагалі не запускається. Це може вказувати на те, що датчик тиску холодоагенту виявив низьке значення параметра та не дав команду на запуск системи. Тут без варіантів – на обслуговування!
Навесні багато автовласників хочуть привести автомобіль до ладу не тільки зовні, а й у моторному відсіку. Але чи можна взагалі мити двигун?
Миття двигуна через любов до чистоти може бути неефективним і навіть шкідливим. Особливо прикро, коли після такого миття відмовляє якийсь з численних електроприладів, розташованих під капотом. Вода та моторний відсік несумісні, тому для чищення підкапотного простору потрібно використовувати лише пилотяг і суху ганчірку.
Пройдіться по моторному відсіку пилотягом, видаливши торішнє листя та поклади піску. Далі зніміть усі легкознімні деталі, такі як кришка двигуна та блока запобіжників. Якщо вмієте, демонтуйте пластикову накладку під повідцями склоочисників. Утрудненим буває зняття цих самих повідців, а далі кілька пістонів та/або саморізів – але, якщо вийшло, відкриється доволі великий відсік, в якому разом з механізмом склоочисника живуть кілограми прілого листя, адже звідси йде забір повітря в обігрівач.
Видаліть поклади сміття пилотягом і протріть відсік ганчіркою, можна змочити її аптечним хлоргексидином. Усі зняті пластмасові щитки можна мити губкою з шампунем. Інші видимі поверхні кузова, шланги, джгути проводів, електронні блоки в моторному відсіку можна очистити сухою ганчіркою, а для стійкіших забруднень змочити ганчірочку рідиною типу WD-40.
Щоб підкреслити яскраві деталі на тлі чорно-сірого двигуна, зніміть елементи типу оливозаливної пробки, щупа, кришок бачка гальмівної системи, розширювального бачка системи охолодження і бачка склоомивача, вимийте їх до блиску й акуратно встановіть на місце. Ось вам і буде чистота та порядок під капотом без шкоди для автомобіля.
В спеку двигуни старих автомобілі часто перегріваються. Що робити, щоб цього уникнути та не «вбити» двигун?
Перегрів двигуна може бути викликаний різними причинами: від якості антифризу до деталей системи охолодження.
Основні причини перегріву:
- низька якість антифризу, який може засмітити систему охолодження;
- несправність датчиків температури або вентиляторів;
- стан старих гумових патрубків, схильних до тріщин;
- зношені хомути та прокладки, що призводять до протікань;
- забруднений термостат, який порушує циркуляцію рідини;
- засмічений радіатор, що знижує ефективність теплопередачі.
Для запобігання перегріву двигуна рекомендується регулярно перевіряти та обслуговувати систему охолодження, вибирати тільки якісні антифриз та моторну оливу, підтримувати їх рівень та чистити радіатор не рідше одного разу на два роки.
Поясніть для не дуже досвідченого автовласника, як заздалегідь зрозуміти, що зі стартером щось не так, щоб не опинитися в ситуації, коли двигун раптово не запустився?
Щоб автомобільний стартер раптово не відмовив, потрібно регулярно проходити діагностику системи пуску, а також відстежувати ознаки, що передують проблемі.
Найчастіше на несправність стартера вказує довгий запуск двигуна. При повороті ключа в режим запуску чутно характерні клацання, але запуск відбувається лише після низки спроб. Також про швидку відмову стартера може говорити нерівномірне або повільне обертання під час запуску двигуна.
Сильні вібрації або брязкіт під час запуску двигуна також вкажуть на можливі проблеми зі стартером. Якщо чутно звук стартера, але при цьому він не обертається, це може відбуватися через провертання бендікса. А ще на несправність агрегату вкаже металевий хрускіт при обертанні мотора на самому старті, а також запах горілої проводки при спробі запуску двигуна.
Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.