Як доглядати за автомобілем після завершення гарантії

Як захистити автомобіль від технічних проблем після завершення гарантії, чому не заводиться двигун, як не зіпсувати кузов автомобіля під час миття в спеку? На запитання читачів «АвтоСвіту» відповідає начальник департаменту сервісу «УКРАВТО ГРУП» Олександр Чаленко.

Поки автомобіль на гарантії, власник за нього особливо не хвилюється. Але як захистити автомобіль від технічних проблем після завершення гарантії?

Щороку необхідно проводити візуальний огляд всього кузова та оновлювати антикорозійну обробку в уразливих зонах (підкрилки, колісні арки та інше). Слід перевіряти стан дренажів та стежити за відсутністю рідини в салоні. Дуже важливо не допускати появи плісняви ​​та вологості в машині.

Необхідно оглядати паливні шланги, які згодом втрачають еластичність, стають крихкими, і ризик витікань зростає. Повинна проводитися профілактика електропроводки, оскільки згодом можливе окиснення роз’ємів.

Раджу також стежити за станом петель та замків і звертати увагу на дрібні вібрації та шуми, які можуть бути пов’язані зі зносом опор двигуна. Ну і, звісно ж, раз на рік відвідувати сервіс для проведення повної діагностики автомобіля та регламентної заміни рідин, фільтрів тощо.

Питання, можливо, дилетантське, але коли проблема стається, вже не до жартів. Отже, чому може не заводитися двигун?

Найчастіше двигун автомобіля не заводиться через розряджений акумулятор або відсутність бензину. Якщо розрядився акумулятор, то при повороті ключа можна почути часті клацання, а панель приладів блимає. Рішення очевидне – зарядити АКБ або «прикурити» від іншої машини.

Якщо акумулятор заряджений, бензин є, а двигун не заводиться, можливо, проблема в системі запалювання. Потрібно перевірити свічки на наявність нагару, а також котушки запалювання та високовольтні дроти.

Забруднення паливного фільтра або проблеми з насосом також призводять до недостатньої подачі пального до циліндрів. Знадобиться перевірка тиску у паливній магістралі. А при виході з ладу датчика положення колінвала електронний блок керування повністю блокує запуск двигуна. Тут вже без допомоги спеціалістів не обійтися.

Чи дійсно балансувати колеса після сезонної заміни шин обовязково? В чому небезпека, якщо цього не зробити?

Балансування коліс

По-перше, це втрата керованості. На швидкості вібрація може передаватися на кермо та кузов, роблячи поїздку небезпечною. Втрачається стійкість, особливо в поворотах або при гальмуванні. Друга небезпека – прискорене зношування шин.

Дисбаланс збільшує навантаження на підвіску, що прискорює вихід з ладу амортизаторів, сайлентблоків, рульових тяг та ступичних підшипників. Ремонт цих вузлів коштуватиме набагато дорожче за балансування. Водночас це прискорює сточування гальмівних дисків та колодок, спричиняючи зниження ефективності гальмування, що може призвести до ДТП.

Як не зіпсувати кузов автомобіля під час миття в спеку? Чи є якісь нюанси?

Дійсно, у спеку мити машину потрібно дуже обережно, інакше можна пошкодити лакофарбове покриття кузова.

На гарячому залозі швидше засихають мийні суміші, сліди яких потім важко видалити. Історично так склалося, що європейська автохімія гірше пристосована до таких умов, а ось американські аналоги сохнуть довше та багато в чому адаптовані до миття у спеку. Використовуйте хімію з нейтральним pH. Вона трохи гірше видаляє забруднення, але залишає менше слідів, якщо десь встигне підсохнути.

Миття автомобіля

Щоб засіб для чищення не встигав висихати на сонці, мийте по одному елементу автомобіля. Наприклад, спочатку переднє крило, потім передні двері, потім задні з тієї ж сторони. Змивайте автохімію великою кількістю води під напором з особливою увагою на ділянки, де може затриматися мийний засіб.

Ретельно витирайте машину спеціальною фіброю – її називають рушниками. Одним таким рушником можна зібрати воду з великого позашляховика. Це потрібно, щоб висохлі краплі не залишили на кузові плями.

Чи можна встановлювати на автомобіль колеса, розмір яких не передбачений виробником?

Встановлення нестандартних коліс на автомобіль може значно скоротити термін служби підвіски – на 50% і більше, а також суттєво збільшити витрату пального.

Колеса великого діаметра важчі, що призводить до зростання не підресореної ваги та погіршення роботи підвіски. Залежно від того, наскільки параметри коліс відрізняються від стандартних, ресурс елементів ходової частини може зменшитися на 30-50%, тобто підвищиться ризик проблем з підвіскою.

Крім того, вузли автомобіля розраховані на певні навантаження від штатних коліс. З важкими колесами двигуну складніше розкручуватися, що може призвести до збільшення витрати пального на 10-15%, а також погіршення динаміки, тому що енергія двигуна йде на обертання великих коліс замість розгону автомобіля.

Свої запитання експерту ви можете надсилати на адресу avtomir.editor@gmail.com.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook, щоб нічого не пропустити.