Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi чекає трансформація

Альянс Renault-Nissan-Mitsubishi представив нову стратегію співробітництва. Цього плану партнери мають намір дотримуватися щонайменше 15 років. Він включає ребалансування володіння акціями, запуск нових проєктів, а також співробітництво в галузі запчастин, післяпродажного обслуговування та зарядної інфраструктури для електромобілів.

Відносини між Renault та Nissan довгий час залишалися напруженими. Але зараз компанії дійшли згоди й виробили нову стратегію. Перше і найголовніше – партнери провели ребалансування перехресного володіння частками. Французи передадуть трастовому фонду 28,4% зі 43,4% акцій Nissan, що їм належать. Як наслідок, обидві компанії зможуть голосувати лише 15 відсотками наявних у них акцій.

Renault продовжить отримувати по перекладених у траст паперах дивіденди, а також залишить за собою право продавати їх у разі потреби. Причому Nissan матиме пріоритет на покупку. Голоси щодо цих акцій отримають статус нейтральних, крім особливих випадків: коли обирають або звільняють директора Nissan, призначеного Renault або Комітетом із призначення Nissan, або при розгляді пропозицій акціонерів, не підтриманих радою директорів Nissan.

Друге – Nissan викупить 15-відсоткову частку Ampere, електромобільного та софтверного підрозділу Renault, а також разом з Mitsubishi стане клієнтом Horse. Під цим ім’ям ховається спільний проєкт Renault та Geely, який передбачає відкриття глобальних центрів розробки нових силових установок. Зрозуміло, все вище перераховане не скасовує кооперації в галузі твердотілих батарей, програмних платформ та допоміжних систем.

Анонсовано також нові проєкти у Латинській Америці, Індії та Європі. На заводі в Аргентині запустять виробництво двох пікапів. Спільний для марок напівтонник розробить Renault; однотонник – Nissan. У Мексиці Nissan випускатиме для Renault якусь нову модель, першу за 20 років. Плюс партнери виведуть на ринок доступний електромобіль на «візку» CMF-AEV (Renault City K-ZE, Dacia Spring).

У Європі з’являться ніссанівські версії вена FlexEVan – його розроблять до 2026 року, і, можливо, компактні електромобілі, рішення щодо яких ще не прийнято. Паралельно збільшуватиметься кількість загальних торгових точок, що знизить витрати; почнеться розгортання зарядної інфраструктури й з’являться деякі єдині партнери, які займуться перероблюванням акумуляторів і промислових відходів.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.