Mercedes-Benz представив нове покоління Е-Class з індексом W214. Одна з найважливіших моделей марки поєднала в собі класичний підхід з передовими технологіями.
Формула дизайну звична для моделі: пропорції седана класичного компонування, округлі лінії, які майже не схильні до старіння, і гладкі, як морське каміння, боки. Капот довгий, хоча двигунів V8 під ним більше не буде, фари, які тепер стикаються з глянсовою облямівкою решітки радіатора, намагаються здаватися подвійними – це власна родова риса Е-Class. Задні ліхтарі зі стилізованими трипроменевими зірками виглядають оригінально. Самі плафони, як і фари, теж зроблені наче подвійними. Рішень для передньої частини, як у багатьох інших Mercedes-Benz, запропоновано два. Одне — з класичною решіткою, друге — з розсипом трипроменевих зірочок та величезними бутафорськими повітроводами у передньому бампері.
Перш ніж перейти до інтер’єру та нового обладнання для комфорту, розваг та безпеки, розберемося із «залізом». Офіційно заявлено, що з шести модифікацій для Європи половина — плагін-гібриди. Правда, потрібно уточнити, що шість модифікацій – це зовсім не шість двигунів, а гібридні тепер взагалі всі силові установки (з 48-вольтовим стартер-генератором в одному блоці з єдиним для всіх 9-ступеневим «автоматом»).
Власне, самих ДВЗ лише два: це дволітрові «четвірки», дизельна та бензинова. Почнемо з бензину, адже це чотири версії. На базовій модифікації E 200 двигун видає 204 к.с. і 320 Нм моменту. Швидше за попередника такий Е-Class не став, навіть поступився йому однією десятою (7,5 секунди до «сотні»), але витрата пального в змішаному циклі становить 6,4 літра на 100 км – і це за суворим циклом WLTP. Модель E 300 e – це вже плагін-гібрид. Ті ж 204 «бензинові» сили, зате електромотор додає 129 к.с. і до 440 Нм крутного моменту. Цього достатньо, щоб набрати 100 км/год за 6,4 секунди й витрачати за паспортом 0,5-0,8 літра бензину на 100 км шляху.
E 300 e 4Matic, як ви здогадалися – та ж версія плюс повний привід і одна десята секунди до розгону до «сотні». Найшвидшій версії E 400 e 4Matic на ту ж вправу потрібно всього 5,3 секунди. Електричні компоненти тут ті ж самі, а ось сама бензинова «четвірка» форсована до 252 к.с. та 400 Нм. Паспортна витрата за такої динаміки все одно не перевищує одного літра на 100 кілометрів.
З дизельними версіями все простіше: це «м’які гібриди», які в розетку не включаються, а відмінності зводяться до заднього чи повного приводу. ДВЗ-модифікація E 220 d розвиває 197 к.с. і 440 Нм крутного моменту. Допомагає йому той самий електродвигун (23 к.с., 205 Нм). Розгін до 100 км/год займає 7,6 секунди, а у машини з шильдиком 4Matic – 7,8 секунди. Непоганий результат, якщо врахувати витрату пального: у дизелів паспортні показники падають нижче за п’ять літрів на 100 кілометрів.
Підвіски на обох осях багатоважільні: спереду чотири важелі, ззаду по п’ять. Навіть базовим версіям зі сталевими пружинами дісталися адаптивні амортизатори. За доплату можна замовити й пневматику, яка притискає кузов на 15 мм до землі на швидкостях вище 120 км/год, а в інших випадках підтримує постійний кліренс. Але краще вибрати пакет Technology Package – у нього підвіска Airmatic вже включена. Так само як і рульовий механізм задньої осі. Він дозволяє скоротити радіус розвороту на величину до 90 см залежно від типу приводу. Задні колеса повертаються на кут до 4,5 градусів.
Внутрішній світ нового Е-Class варто розглядати на фото. Єдине скло центрального та пасажирського екрана ніби парять над всією передньою панеллю. Це відчуття посилює контурне підсвічування. До речі, верхня частина цього контуру маскує повітропроводи кліматичної системи.
Оновлена медіасистема MBUX із ще розумнішим голосовим помічником тепер працює з мережею 5G та допускає використання додатків сторонніх розробників. Ба більше, E-Class знову оснащується аудіосистемою Burmeister, в роботу якої тепер залучено і контурне підсвічування салону. Камеру в центрі верхньої панелі можна використовувати для відеоконференцій.
Звісно, E-Class оснастили всіма пасивними, активними та превентивними системами безпеки, які тільки можуть існувати. Навіть попереднє покоління було настільки просунутим, що його активний круїз-контроль обходився без дорожньої розмітки, автопілот міг сам перебудовуватись на шосе при включенні поворотника. Умовно кажучи, жодних особливих нововведень для покоління W214, здається, не винайшли, проте кожну систему трохи вдосконалили. Як і раніше, якщо водій раптом перестане керувати автомобілем, автопілот не відключиться – система плавно зупинить машину, розблокує двері та викличе рятувальників. А ще пневмоконтури крісла зрушать пасажира трохи всередину салону, якщо автомобіль вирішить, що бічний удар неминучий. Там його вже буде готова прийняти центральна подушка безпеки, яка розкриється між водієм та пасажиром. Втім, небезпеку створює не тільки зіткнення, тому E-Class вміє нагадувати про дітей та тварин, яких недбалі дорослі можуть забути в салоні.
Програми Energizing Comfort – не новація в моделях Mercedes-Benz. Вони вміють підлаштовувати режими руху, музику, аромати та масажні програми під настрій водія. А ще мікрорухами крісла запобігати довгому сидінню в одній позі під час далеких поїздок. Тепер системі прописали ще одну програму, яка допоможе пасажирові боротися з заколисуванням. Ще до всього цього додався віртуальний радник Energizing Coach, який може зв’язуватися зі смартгодинниками та фітнес браслетами, щоб допомогти власнику стежити за диханням, калоріями, активністю та загалом усім тим, на що взагалі водій відвертатися не повинен.
Як ключ тепер можна використовувати не тільки смартфон, але й Apple Watch. А ще через спеціальний додаток передавати іншим людям право доступу до машини. Десь так і має виглядати по-справжньому сучасний бізнес-седан.