Американська аналітична компанія J.D. Power оприлюднила рейтинг найнадійніших марок та моделей автомобілів на 2024 рік. Здивувало, що електромобілі, як з’ясувалося, завдають своїм власникам помітно більше клопоту, ніж «вуглеводневі» моделі.
J.D. Power оцінює надійність представлених на ринку США легкових автомобілів вже 35 років, іноді удосконалюючи методику дослідження, оскільки машини стають складнішими. Останній раз методику було оновлено у 2022 році, актуальний протокол враховує 184 потенційні проблеми, розбиті на дев’ять категорій: мікроклімат, електронні помічники водія, досвід водіння, екстер’єр, вторинна ергономіка, мультимедійна система, інтер’єр, силовий агрегат, сидіння.
Дослідження 2024 року засноване на проведених у період із серпня 2023 року по листопад 2023 року опитуваннях 30 595 американських власників автомобілів 3-річного віку (куплених у 2020 році, але які відносяться до 2021 модельного року) і фіксує кількість проблем, з якими зіткнулися власники. З їхніх відповідей формується рейтинг, що показує кількість виявлених проблем на 100 автомобілів.
Lexus очолює рейтинг надійності другий рік поспіль. У 2022 році перше місце займала марка Kia, але тепер вона відкотилася на восьме місце. Марка Hyundai, яка у 2022 році посідала почесне третє місце, за два роки скотилася в нижню половину рейтингу. Також за останні кілька років сильно просіли в плані надійності Ford, Lincoln та Volkswagen, а ось марці Mini вдалося увійти до п’ятірки лідерів.
Далі перерахуємо найнадійніші моделі автомобілів за класами в їхньому американському розумінні: маленькі SUV – Buick Encore, маленькі преміальні SUV – BMW X1, компактні легкові автомобілі – Toyota Corolla, компактні легкові автомобілі – Lexus IS, компактні SUV – Chevrolet Equinox, компактні преміальні SUV – Lexus NX, середньорозмірні легкові автомобілі – Toyota Camry, середньорозмірні преміальні легкові автомобілі – Lexus ES, середньорозмірні SUV – Toyota 4Runner, середньорозмірні преміальні SUV – Lexus RX, більші середньорозмірні SUV – Chevrolet Traverse, більші середньорозмірні SUV – BMW X6, великі SUV – Chevrolet Tahoe, середньорозмірні пікапи – Toyota Tacoma, великі пікапи – Toyota Tundra, важкі пікапи – Ford Super Duty, мінівени – Kia Sedona, преміальні спорткари – Porsche 718.
Ще у свіжому рейтингу надійності J.D. Power є кілька цікавих загальних висновків. Так, середній індекс надійності у досліджених бензинових автомобілів становить 187, у гібридів – 191, у плагін-гібридів – 216, в електромобілів – 256 (чим вище цифра, тим гірше рейтинг). Це досить несподіваний результат, оскільки багато автовиробників запевняють споживачів, що загалом «електрички» простіше та надійніше «вуглеводневих» машин. У дослідження J.D. Power відзначено, що власники електромобілів частіше за інших скаржаться на підвищений знос шин (ймовірно, через великий крутний момент).
Найбільш проблемною частиною сучасних автомобілів були та залишаються мультимедійні системи – скарг на них у два рази більше, ніж на деталі та вузли інших категорій. Найчастіше споживачі скаржаться на підключення до інтерфейсів Apple CarPlay та Android Auto та на голосове управління.
Електронні асистенти водія все частіше дратують автовласників своїми нескінченними попередженнями. Багато покупців нових машин розраховують, що з часом звикнуть до цих тривожних сигналів, але на практиці цього не відбувається. Тобто маємо конфлікт цілей: з одного боку, організації типу IIHS та Euro NCAP педалюють максимально широке впровадження електронних асистентів водія і вимагають, щоб водій був максимально поінформований про роботу цих асистентів, а з іншого боку, нескінченний потік попереджень викликає у водія втому та стрес, що точно не сприяє підвищенню рівня безпеки.