Найбільший кросовер в історії Mazda, наступник CX-9, 7-місний велетень, який став одним з перших представників нової глави в історії японської компанії – все це про Mazda CX-90, з яким ми мали задоволення познайомитися.
Як виглядає
Монументальність Mazda CX-90 не потребує жодних пояснень. Це дуже цілісний, гармонійний та привабливий автомобіль. Я особисто просто у захваті від того, що бічні кузовні панелі тут мають увігнутий профіль, що є дуже незвичайним та вкрай рідкісним явищем в автомобілебудуванні, але виглядає це просто суперово, особливо під яскравим сонцем, коли весь задум дизайнерів проявляється на максимум. Єдине, що наживо автомобіль виглядає набагато ефектніше, ніж на фотографіях, хоча насправді так і має бути, адже створений він саме для того, щоб приносити задоволення власнику, а не красуватися на сторінках сайтів чи журналів.
А ще мені подобаються пропорції CX-90, його довгий капот й посунутий трохи далі від передньої осі салон. Це створює відчуття стрімкості автомобіля. Така ж концепція реалізована у CX-60, який ми тестували раніше. В принципі, у цих двох моделей багато спільного, адже вони представники однієї генерації моделей Mazda, побудованій на задньопривідній платформі з поздовжнім розташуванням двигуна. Втім, і відчутна різниця теж є. Її помітно здалеку, бо CX-90 дійсно великий кросовер, на відміну від компактного CX-60.
Що всередині
Якщо у молодшої моделі другий ряд сидінь ледь не тісніший ніж у CX-5, то у «дев’яностого» він без перебільшення величезний. Тут з комфортом на будь-які відстані зможуть їздити навіть двометрові пасажири. Ба більше, за шириною салон дозволяє всістися на диван втрьох. А якщо пасажири не баскетболісти, диван можна посунути та отримати повноцінні два місця у третьому ряді. Без цього, звісно ж, є певні обмеження з погляду на місце для ніг.
Та і багажник з «активованим» третім рядом буде маленьким – 257 літрів, і це з урахуванням місця під підлогою, хоча інакше і бути не могло. Зате з п’ятимісним салоном для багажу доступно 608 літрів, що дуже непогано, а зі складеним другим рядом – 2025 літрів, а це вже о-го-го. Можна спати в повний зріст і не хвилюватися, що не зможете перевезти щось габаритне. Як не крути, а колісні база у 3,12 метра та загальна довжина 5,12 метра свою справу роблять.
Але простір – це не єдина перевага CX-90. Тут, в найкращих традиціях Mazda, чудові матеріали оздоблення, скрізь шкіра та м’який пластик. І навіть той що жорсткий, приємний на дотик. Є відчуття якості та затишку. Цьому, звісно ж, сприяє гарна шумоізоляція салону й такі приємні штуки як шторки на задніх вікнах.
Класно також, що Mazda не перейшла на сенсорне керування функціями автомобіля. В салоні CX-90 багато фізичних кнопок, якими легко та приємно користуватися. Але іноді що занадто, то не здраво. Мається на увазі керування мультимедійною системою за допомогою кнопок та крутилок на центральному тунелі. І хоча з часом приходить відчуття зручності такого рішення (або банальні смиренність та звикання), було б дуже непогано, якби екран все ж був сенсорним, щоб була альтернатива. Ну й Android Auto, врешті решт, має бути бездротовим, хоча цю проблему насправді дуже легко вирішити.
Жодних претензій натомість не маю до інших деталей простору навколо водія. По-перше, чудова оглядовість завдяки великій площі скління, великим дзеркалам та камерам кругового огляду. Перед водієм – якісна цифрова панель приладів, де все дуже зрозуміло, є все необхідне й нічого не обтяжує.
Звісно ж, сидіння водія має безліч електрорегулювань та пам’ять. Навіть регулювання керма тут електричне та з підігрівом, а в передніх сидінь є не тільки підігрів, але й вентиляція. Діапазони регулювань великі, тому зручну посадку знайде водій будь-якого зросту. Є дуже зручна функція розпізнавання водія за обличчям, а також можливість автоматичного налаштування положення водія за заданим зростом, хоча ця функція працює, скажімо так, не завжди коректно. Краще зробити все власноруч та «зашити» у пам’ять.
Як бачите, з оснащенням тут все гаразд. Погано оснащеної CX-90 в принципі не існує.
Як їде
Цікаво, що в епоху тотальної електрифікації автомобілів, Mazda йде власним шляхом, можна сказати пливе проти течії, тому CX-90 вражає уяву олдскулів та петролхедів. Судіть самі: цей автомобіль побудовано на задньопривідній платформі з незалежною підвіскою всіх коліс, яка дарує більше емоцій від водіння, але оснащено системою повного приводу для впевненості на дорозі; під капотом – рядна 3,3-літрова бензинова «турбошістка» з прямим впорскуванням, яка видає 345 к.с. потужності та 500 Нм крутного моменту, доповнена м’якогібридною надбудовою та 8-ступеневою автоматичною коробкою передач.
В принципі, все як у CX-60, за винятком більшої віддачі двигуна, адже CX-90 важить на 300 кг більше, але, на мій суб’єктивний погляд, є велика різниця у доречності налаштувань шасі відносно кожної з моделей. Те, що для компактнішого CX-60 сприймається як надлишкове, адже від нього чекаєш на більшу «гостроту» реакцій і точність у кермуванні, як від міського кросовера, для великого CX-90 – саме те, що потрібно. Він поводить себе поважно, трохи розхитуючись в поворотах і на гальмуваннях, має нейтральне за чутливістю кермо з трохи запізнілими реакціями шасі, але все це супроводжується максимальним комфортом для водія та пасажирів.
Будь-які недоліки асфальту підвіска відпрацьовує легко та невимушено, без зайвих стуків-грюків. При цьому ти розумієш, що за цим уявним спокоєм та комфортом ховається доволі хижий звір, який, коли водію потрібно, може видати таке рідкісне сьогодні м’яке шестициліндрове гуркотіння та динаміку розгону на рівні 6,9 секунди с місця до «сотні». Особливо гарно можливості двигуна відчуваються на трасі, коли потрібно здійснити обгін чи випередження. Дуже легко це дається CX-90. У місті ж різкі рухи треба планувати обережно, адже потрібен певний час, щоб такого велетня зрушити з місця. Але, коли це станеться, CX-90 відчувається доволі швидким.
І всі це (увага!) з витратою пального у місті на рівні 11,5 л/100 км, на трасі – 7,5 л/100 км. Для автомобіля масою 2,1 тони з 3,3-літровою «шісткою» під капотом – чудовий результат!
З недоліків можна відзначити те, що коробка передач в умовах повільного руху іноді смикається, але це особливість багатьох 8-ступеневих «автоматів», які мені траплялися за останні роки. Варто виїхати з тягнучки, щоб коробка працювала на передачах від третьої та вище, і жодних проблем не буде – перемикання швидкі, вчасні та непомітні.
Висновок
Щоб зрозуміти нову концепцію та філософію автомобілів Mazda, мені знадобилося дві спроби. Перша, з CX-60, виявилася невдалою через помилкові очікування та порівняння того кросовера з CX-5. Хибне було налаштування. CX-90 я не порівнював з CX-9, а намагався сприйняти його як просто нову модель, і вона мені реально сподобалася. І зовнішнім виглядом, і просторим та комфортним інтер’єром, і їздовими звичками, які повністю відповідають як габаритам автомобіля, так і його технічній «начинці».
Це класний автомобіль для тих, хто має велику родину або просто любить великі машини. Так, коштує недешево – 65-70 тисяч доларів. Але коли великі, красиві, потужні та багато оснащені автомобілі були дешевими?