Тест-драйв Opel Combo Life. Переможна комбінація

За 35 років Opel Combo встиг побути дуже різним автомобілем. Спочатку це була вантажна версія Kadett, потім модель переїхала на платформу Corsa, а потім німці вирішили заощадити та домовилися з італійцями: емблему з блискавкою приміряв на себе Fiat Doblo. Тепер Combo – найближчий родич Citroen Berlingo та Peugeot Partner/Rifter. Але саме родич – не близнюк: відмінностей між машинами виявилося більше, ніж ви думаєте.

Від фургона – до мінівену

В жодному зі своїх попередніх чотирьох поколінь Combo ще не був настільки комфортним: зараз Combo Life – це не просто вантажівка зі склінням та другим рядом сидінь, а повноцінний мінівен з масою затишних фішок. Нарешті в цій машині в пріоритеті пасажири!

Комфорт в Combo Life починається з дверей. Через них не сідаєш, а входиш: отвори не тільки широкі, але й високі. Задні зсувні двері особливо зручні на тісній парковці: і пасажири не обмежені у своїй свободі, і немає ризику пошкодити сусіднє авто. Ложка дьогтю лише в тому, що якщо відкрити двері максимально широко, вони потраплять на обмежувач – і щоб подолати його зусилля, знадобиться міцна чоловіча рука.

У тестової машини салон п’ятимісний, з двома рядами сидінь. Але Combo Life може бути і семимісним! До того ж третій ряд – абсолютно повноцінний по місткості: двоє дорослих (і навіть рослих!) людей розмістяться там без утисків. Цікаво, що трирядним може бути Combo не тільки з подовженим кузовом (4,75 м), а й з «коротким» довжиною 4,4 м.

В другому ряду кожне пасажирське місце – окреме крісло, м’яке, широке, затишне. Пасажири задоволені: адже у кожного – своя подушка і спинка, а ще простір і свобода в ногах та над головою. І навіть місце посередині, в звичайних легковиках завжди тісне і неповноцінне, тут однакове з іншими. Майже однакове: на крайніх сидіннях привілей не тільки в тому, що вони у вікон, але й в наявності відкидних столиків на спинках передніх крісел.

За оздоблювальними матеріалами можна помітити спорідненість з фургончиком: пластик простий, твердий, але приємної фактури. Додають оптимізму суто французькі фірмові принади: натяжні шторки на вікнах (чудова заміна тонуванню!), неймовірне розмаїття кишень, поличок та ніш, приховані ящики в підлозі між першим і другим рядом сидінь. Додайте сюди багажник ідеальної прямокутної форми з грандіозним об’ємом 983 л: у нього рівні підлога і стіни, мінімальна висота завантаження, надійні кріплення для вантажу і страхувальних сіток. А знімну полицю можна розмістити на двох рівнях. Всі ці нюанси складаються в картину правильного, зручного, продуманого сімейного автомобіля.

Я піду своїм шляхом

Головні відмінності Opel Combo від французьких побратимів – не в дизайні решітки радіатора і бампера. Здивувало місце водія: тут фірмове «опелівське» кермо із зовсім іншою, ніж у французів, логікою кнопок управління медіасистемою та круїз-контролем, оригінальна комбінація приладів. Навіть підрульові перемикачі не від Citroen або Peugeot: вони вище і трохи далі від керма. Відповідно, інакше вмикається зовнішнє освітлення: знову ж таки, суто по-німецьки – блоком «крутилки» зліва від рульового колеса.

У водія – багато розумних електронних помічників. Автоматичне управління дальнім світлом ідеально працює на заміських дорогах, та й на пустельних міських вулицях корисно. Якщо раптом вас відволіче сімейство, Opel підстрахує утриманням в смузі з підрулюванням і системою запобігання фронтальних зіткнень. Картинка з камери заднього виду чітка, є і парктроники по колу.

Оглядовість пристойна, особливо з урахуванням високої посадки водія, але є пара моментів. Передні стійки йдуть далеко вперед і досить широкі: на пішохідних переходах треба покрутити головою. А зовнішні дзеркала, навпаки, завузькі, тому сліпі зони вимагають пильності при маневруванні.

Не страшний нам дизельгейт

Opel Combo Life має тільки дизельні мотори. Відкриває гаму старий добрий 1,6-літровий 92-сильний – йому вже щонайменше два десятки років, але він знаний півмільйонним ресурсом і всеядністю. От тільки парою цьому дизелю може бути лише механічна коробка. Свіжим подихом став новий 1,5-літровий дизель: в його активі не тільки 130 к.с. і 300 Нм вже з 1750 об/хв, але й 8-ступеневий (!) гідроавтомат.

Тестовий мінівен – саме з потужним дизелем і автоматом. Працює мотор дуже м’яко і тихо, а везе з вогником, до того ж майже не помічаючи навантаження в салоні. Про саме існування коробки передач можна легко забути після повороту шайби селектора в ходове положення. Її перемикання якщо і вдається помітити, то лише по ворушінню стрілки тахометра – а так ви їдете немов на електромобілі з постійною рівною тягою. Немає питань і до чуйності автомата, коли потрібно бадьоро прискоритися: його реакція завжди швидка і вірна.

При зовсім не нудному темпераменті Combo ще й не марнотратний: навіть в столичній метушні середня витрата палива – 6,0-6,5 л/100 км, за містом – ще на літр-півтора менше. Проїхати на одному 50-літровому баку від Львова до Харкова? Зможемо!

Підвіска Opel Combo комфортніше, ніж у більшості кросоверів. На ямах і розбитій бруківці мінівен лише плавно погойдується, а енергоємність підвісок підкріплюється гарною шумоізоляцією. Керованість – така, якої й варто очікувати від добропорядного вена з високим кузовом і ходовою, націленою на затишок пасажирів. Нахили кузову в поворотах неминучі, кермо далеко не з азартною гостротою, але чітке і зрозуміле.

Висновок

Що означає сама назва – Combo? Це не тільки достатній вибір варіантів моторів, коробок передач, місткості та оснащення на будь-який смак. Також Combo – значить все включено: зручна посадка, просторий продуманий салон, відмінна медіасистема, набір систем безпеки, бадьорий дизель з бездоганним автоматом. Особливо коли бонусом до цього – найпривабливіша вартість в своєму класі. Стартова ціна моделі – від 556 000 гривень, а багатий тестовий екземпляр оцінений в 775 000 грн: всі конкуренти (окрім, звичайно, Citroen і Peugeot) з таким оснащенням – дорожче. Що не кажи, вигідна комбінація!

Підпишіться на наш Telegram-канал та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.