Тест-драйв Toyota Yaris Cross. У пошуках своєї стихії

Швидкі посилання

Toyota привезла до України маленький кросовер Yaris Cross. Редактор “АвтоСвіту” одним з перших протестував новинку, проїхавши за два дні понад 1000 км з Києва до Львова і назад, щоб з’ясувати, наскільки цей автомобіль відрізняється від звичайного хетчбека Yaris, чи можна його в принципі називати кросовером і де його справжня стихія – у місті чи на трасі?

Щоб ви розуміли, про автомобіль якого розміру йдеться, відзначимо, що Yaris Cross більший за хетчбек Yaris, але менший за C-HR. У сегменті B-SUV його конкуренти за габаритами – Nissan Juke, Volkswagen T-Cross, Hyundai Kona, Ford Puma. У деяких випадках Yaris Cross довше суперників, в інших японцеві не вистачає ширини кузова. Але загалом у нього цілком гармонійні пропорції та самобутній дизайн, який лише умовно перегукується з хетчбеком Yaris.

Кросовер виглядає масивніше та агресивніше. Не тільки завдяки більшим габаритам та кліренсу в 170 мм, але й завдяки оквадраченим аркам, гострій підвіконній лінії, пластиковому обвісу по периметру кузова в решті решт. Іншими словами – так, зовні Yaris Cross точно схожий на маленький кросовер. Суперечливим можна назвати лише вираз «обличчя» – воно дещо дисонує з загальною помірно-агресивною концепцією дизайну.

Немає сенсу говорити тут про комплектації та можливості персоналізації Yaris Cross. Зазначимо лише, що вибирати є з чого, а решту інформації ви знайдете на сайті Toyota або в салонах дилерів, де автомобілі будуть доступні вже з 19 листопада. А щодо цін, то стартують вони з позначки 574 313 грн і можуть піднятися до 867 826 грн і навіть трохи вище. Друга цифра дещо лякає у сегменті B-SUV, але за ці гроші ви отримаєте все, що може запропонувати Toyota у сенсі комфорту та безпеки.

У нас на тесті була одна з найдорожчих версій, але без деяких опцій. Наприклад, не дісталися нам проєкція на лобове скло та електропривод дверей багажника. Чи засмутилися ми з цього приводу? У першому випадку – так, оскільки на панелі приладів з великим дисплеєм не знайшлося місця для зображення показань спідометра великими цифрами – тільки напівкругла шкала зі стрілкою, не дуже проста для сприйняття при побіжному погляді.

А щодо багажника, то без електроприводу п’ятих дверей цілком можна жити, хоча багажник може відкриватися навіть махом ноги під бампером. Сам же «вантажний» відсік порадував пристойним для цього класу об’ємом у 390 літрів (з можливістю збільшити його до 1090 літрів), м’якою шторкою, яку легко прибрати та сховати під фальшпідлогу, та трисекційною спинкою заднього дивана.

У другому ряду з прийнятним комфортом можуть розміститися двоє дорослих людей середнього зросту (і навіть трохи вище) для нетривалих поїздок містом. Але у далеких подорожах тут не дуже зручно, тому що спинка дивана встановлена ​​занадто вертикально, немає жодного USB-порту для підзарядки гаджетів, немає повітроводів кліматичної системи й навіть маленької лампочки підсвічування на стелі теж немає. Єдине, що є – це середня секція спинки, яка трансформується у центральний підлокітник.

У першому ряду набагато комфортніше. Тут і місця трохи більше, і крісла зручніші. Архітектура передньої панелі багато в чому перегукується з хетчбеком Yaris, але посадка зовсім інакша – у Yaris Cross сидиш вище. Трохи муляє око внутрішнє ребро рельєфного капота, яке, начебто, не має бути видно, але в цілому й оглядовість, й ергономіка, та й матеріали оздоблення на гідному рівні. Автомобіль сприймається гарно зробленим. Відчувається, що він проєктувався з прицілом на смаки європейських водіїв. Виробляється Yaris Cross теж у Старому Світі – у Франції, поруч із хетчбеком Yaris.

«Залізо» у кросовера, як у хетчбека – та сама платформа, ті самі силові установки. В Україні Yaris Cross представлений з 1,5-літровою атмосферною «трійкою» на 125 к.с. у парі з 6-ступеневою ​​«механікою» або варіатором з фіксованою стартовою передачею, а також з гібридною силовою установкою на базі того ж 1,5-літрового двигуна, але з електромотором, сумарна віддача яких складає 116 «конячок». Тут передбачена лише безступенева трансмісія. Привод у будь-якому випадку лише передній, що у сегменті B-SUV абсолютна норма.

У наших руках був саме гібрид. Перше, що від нього підсвідомо вимагаєш – низьку витрату пального. Машина була нова, ще не обкатана, тому дорогою з Києва до Львова зі швидкістю 110-120 км/год отримати цифру меншу за 6,9 л/100 км нам не вдалося. У Львові витрата впала до 6,5 л/100 км, а після повернення до Києва опустилася ще нижче – до 6,2 л/100 км. Знову ж таки, все це в період обкатки автомобіля, після якого, як правило, витрата пального трохи знижується. Ну і, звісно, ​​є певна залежність від якості пального. Тестову машину ми заправляли бензином Socar Nano 95.

На трасі Yaris Cross демонструє відмінну курсову стійкість, не нишпорить, не вимагає підрулювань, а це означає, що він не втомлює водія і надає йому впевненості. Тяги гібрида вистачає для відносно легких прискорень навіть зі 120 км/год, що робить обгони геть не складною справою. Єдине, що порушує ідилію – шум вітру та гул шин, які змушують підвищувати голос у розмові з попутниками.

Але особливо вражає Yaris Cross, звичайно, у місті. На вузьких львівських вуличках він – як риба у воді. Компактний, маневровий – скрізь пролізе, легко припаркуватися, без проблем заїдеш на бордюр. Те саме стосується й київських вулиць та дворів, часто запаркованих настільки щільно, що не кожен кросовер С-класу знайде собі місце. З Yaris Cross у цьому сенсі набагато простіше. При цьому підвіска у нього цілком комфортна, що особливо добре відчуваєш, перестрибуючи «лежачих поліцейських» і на дорозі з бруківки.

Висновок

Toyota Yaris Cross не ідеальний, його не можна назвати найкращим представником класу B-SUV, але за сукупністю якостей він точно може стати виправданою покупкою для тих, хто не обтяжений сім’єю з дітьми, але веде активний спосіб життя і шукає компактний, стильний та практичний автомобіль з підвищеним кліренсом. Саме така модель перед вами!

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.