Тест-драйв Mazda CX-5. А він ще актуальний?

Швидкі посилання

Друге покоління кросовера Mazda CX-5 випускається з 2017 року й вже знаходиться на фінішній прямій свого життєвого циклу. Отже, ви вирішили з’ясувати, наскільки за минулі шість років ця модель зберегла свою актуальність, і чи ще в змозі вона складати конкуренцію лідерам сегмента C-SUV?

Важко перебільшити, сказавши, що CX-5 вийшов дуже вдалим кросовером – красивий, гарно оснащений, якісно оздоблений, комфортний для пасажирів і дуже приємний для водія. Не дивно, що він швидко став популярним. Фактично ніхто більше не мав в цьому сегменті настільки влучного поєднання ключових властивостей, і це неодноразово доводили наші порівняльні тести Mazda CX-5, наприклад, з Ford Kuga, з Mitsubishi Eclipse Cross та Kia Sportage, з Peugeot 3008.

Інше діло, що час не стоїть на місці, в автоіндустрії все дуже швидко змінюється, а деякі конкуренти CX-5 вже встигли не те що оновитися, а змінити покоління, отримавши сучасніше обладнання, особливо мультимедійне. Японці ж майже щороку робили невеличкі апдейти своєму бестселеру, але дуже обережні й точкові.

Отже, станом на зараз ми маємо CX-5, який, на відміну від молодших за віком конкурентів, все ще покладається на атмосферні бензинові двигуни об’ємом 2,0 та 2,5 літри (150 та 194 к.с. відповідно) без жодних гібридних технологій, оснащений 6-ступеневим «автоматом», маленьким за сучасними стандартами 8-дюймовим екраном мультимедійної системи та комбінованою аналого-цифровою панеллю приладів замість повністю цифрової. Це ті напрямки, де конкуренти, на відміну від CX-5, пішли далеко вперед.

Втім, ви ж розумієте, що гібридні технології – це  суттєве здорожчання автомобіля? Про «м’який» гібрид навіть не говоримо, це взагалі безглузда для водія річ, потрібна лише самому автовиробнику, щоб виконати екологічні норми. А щодо екранів, то чим вони більше, тим, звичайно, зручніше, але чи настільки це принципова річ, щоб, наприклад, вибрати інший автомобіль лише через те, що екран мультимедійної системи в ньому більший?

Зустрівшись з Mazda CX-5 через три роки з моменту останнього побачення, я зрозумів, що цей автомобіль ані трохи не змінився в глибинному сенсі. Він все ще має дуже гарний вигляд – стильний та сучасний. Він не приївся, попри роки та кількість таких машин на дорогах. В його салоні, як і раніше, відчуваєш себе затишно, і лише той самий маленький екран мультимедійної системи підступно видає вік моделі. Все решта – дизайн, якість матеріалів оздоблення, ергономіка, всі ці візуальні та тактильні відчуття – вони й досі приваблюють. Інтер’єр CX-5 дуже «теплий», створений дарувати відчуття комфорту роками, на відміну від деяких сучасних представників C-SUV, в яких відчуваєш себе як в хайтек-коворкінгу, а не як вдома, і це доволі швидко набридає.

Інша важлива особливість, яка зараз, як і шість років назад, робить Mazda CX-5 одним з найкращих кросоверів С-класу – це його збалансована поведінка на дорозі. Насправді дуже важко знайти автомобіль, який вдало поєднує усі найважливіші риси, що роблять водіння комфортним, зрозумілим і, з рештою, приємним. Хтось має жорстку або надто гучну підвіску, інші грішать надмірними нахилами кузова в поворотах, треті смикаються на перших передачах.

CX-5 майже позбавлений всіх цих недоліків. У нього стійка, доволі пружна підвіска, але вона комфортна настільки, що навіть «лежачих поліцейських» долає м’якенько. Кермо при цьому доволі «гостре» й не надто легке. В результаті цей кросовер вийшов таким самим маневровим і легким в керуванні, як компактний хетчбек. Він робить все саме так, як вам потрібно тут і зараз, не нав’язуючи свої правила.

Під капотом тестової машини – 2,5-літровий бензиновий атмосферник на 194 «конячки» та 258 Нм крутного моменту. В парі з 6-ступеневим «автоматом» і повним приводом такий CX-5 долає першу «сотню» за 9 секунд, що дуже непогано. Його динаміки вистачає як у місті, так і поза ним. Знову баланс. Але витрата пального, звичайно, є жертвою відсутності турбіни чи гібридних технологій – 10 літрів у місті, 7,5-8 літрів по трасі. Втім, за шість років ця силова установка вже довела свою надійність, як і автомобіль в цілому.

Висновок

Навіть наприкінці свого життєвого циклу друге покоління Mazda CX-5 можна назвати одним з найкращих представників сучасного C-SUV. Так, він програє конкурентам у мультимедійних технологіях, але має переваги, набагато важливіші за швидкоплинні тренди – класну керованість, комфорт, гарне оснащення та відчуття високої якості. Це автомобіль «на роки», що робить його дійсно особливим у своєму сегменті.

Підпишіться на наш Telegram та Facebook або читайте нас в Google News, щоб нічого не пропустити.